En het thema is: Vintage en Vierkant

Rechthoekig, maar die variant heb ik in dit topic vaker langs zien komen. En mijn nieuwe aanwinst wil ik natuurlijk op zoveel mogelijk plekken showen.

14 likes

En terecht! Wat een mooie! En dit model van Orient heb ik nog nooit eerder gezien.
Misschien ook nog even een xpostje op ‘De einige op HF’ ?

1 like

Ze komt van hier.

De GP op de mooiste band ever.
Mooi ook in combi met de horloge

2 likes

Mooi merk! Prachtig horloge!

9 likes

12 likes

@ Domega
Die Plato!
:heart_eyes: :100: :boom:

1 like

Voor jou bewaard Lex :innocent:

1 like

Deze Orient Star gaat binnenkort op de operatietafel, om te kijken of ik het uurwerkje weer kan reanimeren. Het loopt nu niet, en er is ook heel wat werk aan de kast. Het is echter wel een oud beestje, nog geen schokbescherming in dit uurwerkje. Maar het lijkt allemaal nog in orde te zijn. Dus ik hoop, dat het uurwerkje met een goede schoonmaakbeurt weer tot leven komt. Zo niet, dan zal het wat langer duren, want onderdelen voor dit horloge zullen schaars zijn…



15 likes

Ben benieuwd, dit is zo te zien er echt wel eentje uit de begin periode.

1 like

Ik schat zo begin jaren '50. De Orient Star was de concurrent voor de Seiko Super. En die hadden ook nog geen schokbeveiliging, die kwam pas in de 2e helft van de jaren '50.

2 likes

Nog maar eens een V&V :sunglasses:


Vier kantig vijfje

11 likes

Vierkant snoepje dat naarstig wat aandacht nodig heeft.

Ik kan deze wat lastig plaatsen. Ziet eruit als een herenmodel, maar daar is het wat te klein voor.
De blauwe datumschijf vind ik ook merkwaardig.
Wat ik wel kan zeggen, is dat ie vierkant is :wink:

12 likes

Dat is ie zeker. Maar verder ook wel een beetje een bizar ding. Non binair? Waarom een blauwe datum? Elke dag een blauwe maandag?
Hij kan wat mij betreft als xpost ook wel naar:
Themaweken horloges, deze week “Bizarre Horloges” verder vanaf post 759 - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

12 likes

Nu ik een passend bandje binnen heb kan ik hier ook eindelijk meedoen.

21 likes

Tof; originele Tissot band?
Wel de juiste “vibe” in elk geval :+1:

1 like

Nee, die heb ik (nog) niet kunnen vinden, maar dit universele bandje heeft wel de juiste (over)breedte en taper om heel mooi bij de kast aan te sluiten. Wie weet loop ik de originele bracelet nog eens tegen het lijf.

2 likes

Deze valt er denk ik ook onder :sunglasses:

15 likes

Deze mag hier volgens mij ook.

15 likes