Vanuit de binnenkant van de lugs gezien wel vierkant…
@domega groeten van een rond en rood zusje.
Een 2 rubis versie. Die zie je niet zo vaak.
Ik heb na lang zoeken ook eentje gevonden.
Vierkanter kan niet, Peter! En wat een mooie stijlvolle wijzerplaat met een leuke twaalf als kers op de taart.
Jammer van die beschadiging. Is misschien met een subtiel puntje witte verf in de goede kleur nog wat te maskeren?
Oei, al weer een aardige tijd geleden dat ik een rechthoekige tijdmachine om had…
En zeker die oudjes moeten toch wel blijven bewegen natuurlijk
Altijd weer mooi, Don. En dat Perlon bandje staat hem (haar?) goed.
Leuk merk, Medana, zie je niet vaak. Submerk van Roamer. Ik heb er een zakhorloge van. Die mag hier eigenlijk niet want wel wel vintage, maar niet vierkant, dat is uiterst zeldzaam bij zakhorloges.
Heel lekker.
Bijzonder, dat glaasje over het uurwerk. Nog nooit gezien bij vroege polshorloges
Dustcover…
Übercool
Had het wel eens gezien bij oude zakhorloges, maar op zo’n polshorloge is nieuw voor me
Tenminste, Tissot heeft in de jaren 50 een poosje een plexiglaasje achter het deksel gehad in de camping, maar dat lag er gewoon los achter, niet bedoeld als zichtvenster.
Ik heb enkele vierkanten vintage horloges, deze vind ik zelf altijd mooi, met name omdat ik de dial zelf heb gespoten, de oude was namelijk, zoals je ziet, erg versleten(mishandeld). Mooi geworden en draag hen graag !
Jawel. Na de Zoemende Zenith en De Vierkante Vintage:
De Ratelende Rado?
De Ronkende Rolex…
De Pratende Prisma…
De Brullende Breitling…
De Punctuele Pulsar…
De Populaire Pontiac…
De Naakte Nicolet…
Ok, Winkende Wiske.