En hier nu DE vergelijking ! ! !

Als er een nieuw model uitkomt amuseer ik me altijd graag met een side-by-side comparision :wink:
Dus bij deze…laat u maar es goed gaan ! ! !

Emergency II = tƩ groot

B50 = ā€œhapje uit de 10ā€ = wel willen maar niet kunnen

Aerospace = imho de meest rustige en meest uitgebalanceerde looks van de drie

B1 = nog steeds een topper, en kijk eens naar dat fijne opgelegde gouden logo !!!

De logo’s van de 3 anderen vind ikeigenlijk veel ā€œlomperā€, helemaal niet fijn afgewerkt.

Als ik het goed zie heeft alleen de Emergency ā€˜normale’ rechte schakels in de band. Ik vind die schuine schakels gruwelijk lelijk, zou voor mij al een no-go zijn. Haalt de hele klok naar beneden. Ik heb er nog nooit een om gehad, mogelijk zijn ze juist super comfortabel?

Qua uitstraling vind ik de rechtse van de bovenste 3 het mooist.

Die schuine schakels gaan wel, maar als ik eerlijk mag zijn, zit de old style band van de B1 het meest comfortabel.

Wat ik al vaak bij Breitling gezien heb: ze proberen constant te vernieuwen, maar elke vernieuwing is niet altijd een verbetering… :wink:

B1 logo :wink:

http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/A%20-%20WATCHES/BREITLING%20W/BREITLING%20B1/B1%20BLUE/B1-05.jpg.html

Ik vind juist al die cijfertjes en omzettabellen op de wijzerplaat van de B1 erg onrustig. Ik snap dat dat zijn functie heeft gezien de geschiedenis en aard van het horloge, maar doe mij maar de aerospace of de emergency (ware het niet dat ik daar de polsen niet voor heb).

Die rechtsboven vind ik het mooist.
Is het minst druk en zeer geslaagd in dat matzwart (tu)

Aerospace met afstand, wat een rust. De band van de B1 is mij te afgerond.

vier keer nx! :slight_smile:

Hendrik

Ik had eerst een andere mening maar als ik ze zo bij elkaar zie vind ik de Aerospace het mooist.

Vier keer een nee, weg ermee. :slight_smile: Veel te druk en die scheve schakelijks zijn echt afschuwelijk. Smaken verschilen. Geef mij maar deze Transocian.

Ik ben geen Breitling liefhebber maar ik vind dit type heel mooi. De mooiste vind ik die op de onderste foto.

De drukte op de wijzerplaten vind ik juist wel mooi. Hoort een beetje bij Breitling.

Heel informatief om ze zo eens naast elkaar te zien :slight_smile:

Groet Tecco

stitch Schreef:

Vier keer een nee, weg ermee. :slight_smile: Veel te druk en
die scheve schakelijks zijn echt afschuwelijk.
Smaken verschilen. Geef mij maar deze Transocian.

http://i57.tinypic.com/2j3ijxi.jpg

Erg fraaie klok. Maar ik herken er geen Breitling in. Voor mij is Breitling ook een drukke klatser met heel veel wijzertjes, cijfertjes en subdials erop.

Marc-B1 Schreef:

B1 logo :wink:

http://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/A
%20-%20WATCHES/BREITLING%20W/BREITLING%20B1/B1%20B
LUE/B1-05.jpg

Marc-B1 Schreef:

B1 = nog steeds een topper, en kijk eens naar dat
fijne opgelegde gouden logo !!!

Is ie opgelegd? Lijkt mij van je plaatje een dik opgedrukt logo. Ook erg mooi hoor, maar ziet er niet uit als opgelegd.

Marc-B1 Schreef:

Als er een nieuw model uitkomt amuseer ik me
altijd graag met een side-by-side comparision :wink:
Dus bij deze…laat u maar es goed gaan ! ! !

Zal ik doen. Hoewel ik de features en innovaties kan waarderen, vind ik 't steroids bodybuilders met een kleine heer. Die wijzers zien er gewoon verloren uit op zo een forse klok. Begrijp dat prominente wijzers het zicht op de displays meer blokkeert, maar ik vind dit erg uit verhouding.

Bovenste rij, meest rechtse model is mi het minst drukke type. Maar met die vreselijke ā€œruitersā€ op de bezel wordt het nooit mijn ding. Sommige andere modellen van Breitling vind ik wel mooi, maar deze reeks laat ik voorbij gaan8-)

Van de bovenste 3 de middelste als ik zou moeten kiezen.

Alleen jammer van de lichte cijfers op de display had ze graag amberkleurig gezien dat maakt het onderscheid tussen wijzers en display duidelijker wat het aflezen fijner maakt in mijn ogen.

Geen Emergency Panicbutton voor mij want dan neem ik liever een Epirb mee als ik in een shitstorm terecht kom.

En de onderste blijft gewoon de mooiste in mijn ogen!(tu)

Groeten.

Noel.

De oude Aerospace is 40mm (E75362, F75362), dat moet voor iedereen te doen zijn. Ik heb die van mij verkocht en nu ben ik weer druk op zoek naar een andere.

n visser Schreef:

Van de bovenste 3 de middelste als ik zou moeten
kiezen.

Alleen jammer van de lichte cijfers op de display
had ze graag amberkleurig gezien dat maakt het
onderscheid tussen wijzers en display duidelijker
wat het aflezen fijner maakt in mijn ogen.

Geen Emergency Panicbutton voor mij want dan neem
ik liever een Epirb mee als ik in een shitstorm
terecht kom.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60
/Sbeacons.jpg

En de onderste blijft gewoon de mooiste in mijn
ogen!(tu)

Groeten.

Noel.

De nieuwe Emergency is een EPIRB en PLB in 1. Ik denk dat je meer hebt aan het horloge dan alleen aan de EPIRB. Die laatstgenoemde zend een signaal naar een satelliet, vervolgens moet dat signaal weer doorgestuurd worden via andere satellieten naar een grondstation. Daar gaan ze eerst kijken of het geen valse melding is door te bellen. Als er geen reactie komt wordt er een reddingsactie gestart en ben jij met je bootje al minimaal een uur verder dan de laatste ontvangen positie. Dan is het dus wel handig dat je ook die PLB/ELT zender nog in het horloge hebt.

Ik ben nu bezig met een voorstel aan het bestuur van het bedrijf waar ik werkzaam ben, om alle werknemers (varende) een Breitling Emergency 2 te geven. Uit veiligheidsoverwegingen uiteraard! :smiley: :+

Jeffreyh1984 Schreef:

n visser Schreef:

Van de bovenste 3 de middelste als ik zou
moeten
kiezen.

Alleen jammer van de lichte cijfers op de
display
had ze graag amberkleurig gezien dat maakt het
onderscheid tussen wijzers en display
duidelijker
wat het aflezen fijner maakt in mijn ogen.

Geen Emergency Panicbutton voor mij want dan
neem
ik liever een Epirb mee als ik in een shitstorm
terecht kom.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60

/Sbeacons.jpg

En de onderste blijft gewoon de mooiste in mijn
ogen!(tu)

Groeten.

Noel.

De nieuwe Emergency is een EPIRB en PLB in 1. Ik
denk dat je meer hebt aan het horloge dan alleen
aan de EPIRB. Die laatstgenoemde zend een signaal
naar een satelliet, vervolgens moet dat signaal
weer doorgestuurd worden via andere satellieten
naar een grondstation. Daar gaan ze eerst kijken
of het geen valse melding is door te bellen. Als
er geen reactie komt wordt er een reddingsactie
gestart en ben jij met je bootje al minimaal een
uur verder dan de laatste ontvangen positie. Dan
is het dus wel handig dat je ook die PLB/ELT
zender nog in het horloge hebt.

Ik ben nu bezig met een voorstel aan het bestuur
van het bedrijf waar ik werkzaam ben, om alle
werknemers (varende) een Breitling Emergency 2 te
geven. Uit veiligheidsoverwegingen uiteraard! :smiley:
:+

Als het bestuur dat goedkeurt, geef ff door als er weer vacatures zijn!
:slight_smile: