En nu ben ik op zoek naar een werkbank

Pffff, gaaf werkblad Jürgen.
Daar ga je heel gelukkig van worden. Laat de reparaties maar komen.

Wat voor een domme sukkel kan ik zijn, het al lang bestelde onderstel kan niet breed genoeg afgesteld worden. Ik wilde de poten helemaal aan de zijkant plaatsen, maar dat gaat dus niet. Of €350 ‘down the drain’ of dan maar verder naar binnen plaatsen. Dan toch maar dat laatste :roll_eyes:

2 likes

Wij hebben een stoel frame doorgezaagd, meer gekanteld en weer gelast.
We hebben wel een proffesional in de kennissen kring. Doet werk aan luxe jachten.

Maar is zo iets nog een mogelijkheid? Moet dan wel goed gedaan worden uiteraard. :thinking:

Voldoende ruimte, stijfheid van de constructie en uitlijning.

Ik heb een onderstel van Ikea die je omhoog en omlaag kan draaien koste maar €200 en daar een blad voor gemaakt van massief beuken. Geen speciale armsteunen daar sleutel ik niet genoeg voor.

Edit: Nu €150 zelfs

Ik vind het echt een wereld ding. En zeker voor het geld. 2 kastjes er onder en je ben klaar.

2 likes

Of doorflipperen :grin: “had geen klik met het onderstel” :rofl:

5 likes

De basis staat. De komende dagen even alles opruimen, gereedschap opzoeken en organiseren en dan op zoek naar wat oefenmateriaal. Ben benieuwd waar ik over een jaar of wat sta.

De poten dichter bij elkaar gezet.

Alles netjes aan de onderkant wegwerken

Het begint erop te lijken.

De basis

22 likes

Ziet er profi uit hoor :ok_hand:

Als je de draaias verlengd kun je toch zo breed als je zelf wilt Jürgen?
Nogmaals, wel een mooie tafel hoor.

3 likes

Die poten staan exact goed, de poten op het uiterste zetten heeft op termijn kans dat je blad doorzakt, prachtig hoor, en mooie kastjes.

Mooi gedaan!
Succes met je hobby.

Of 100 plus een retourtje Utrecht, enkele jaren terug via MP. Kwam uit een laboratorium. Nagenoeg nieuwstaat.

wow prachtige tafel! Heb alleen even niet mee waar je ze vandaan hebt gehaald!

Ziet er mooi uit. Net echt!

Redwood in Slagharen, meubelmaker die alles gewoon op maat maakt voor je.

3 likes

De maximale lengte van dat asje was veel korter dan dat de poten uit elkaar konden. Had ik nog wel aan kunnen passen, maar zoals het nu opgelost is, is het ook prima voor me.

1 like

Die werktafels vermeerderen zich wel erg snel.
hor1

7 likes

Zo Eric-Jan dat is een mooie werkplek geworden.
En we hebben dezelfde OK stoel, zitten lekker hé.

Omdat ik als beginnend horloge hobbyist creatief met ruimte om moet gaan, heb ik een werkblad gemaakt dat gemakkelijk opgeborgen kan worden. Ik had al lang een mooie lap leer liggen en heb wat triplex op maat gezaagd voor een blad met wanden. Eén en ander heb ik nog eens extra goed geseald zodat er geen schroefjes tussen blad en wand verdwijnen. Ik hoop dat de wanden een deel van de gekatapulteerde onderdelen (zei ik al beginnend hobbyist?) tegenhoudt. Zojuist weer begonnen met de opbouw van een projectje en het werkt prettig :smiley:

14 likes

Mooi hoor! Je merkt al snel dat je pensioen neemt als lanceerplatform. Vaak knijp je nog te hard in de spiraaltang… leer je vanzelf af als je te vaak hebt moeten zoeken naar je onderdelen :slightly_smiling_face:

1 like

die heb ik ook :slight_smile:

1 like