En nummer 4 is binnen, laat de Duitsers nu maar komen!

Vandaag kwam dan uiteindelijk de langverwachte Anonimo Militare binnen. Vorige week dinsdagochtend het de ‘Quick Pack Europe’ service van Poste Italiane verzonden en 7 dagen later binnen. Zei er iemand QUICK pack??? Een pakketje dat vorige week donderdag met de standaard service vanuit Italie verzonden was (en ook nog eens groter en zwaarder was) kwam gisteren al binnen. Weer wat geleerd, die Quick Pack Europe meerprijs kun je beter niet betalen vanuit Italie…

Waarom die haast? Had gehoopt het horloge met deze fraaie oranje wijzerplaat nog vóór afgelopen zaterdag binnen te hebben, maar helaas. Dan maar morgen inwijden tijdesn de EK wedstrijd tegen Duitsland. Laat die Duitsers nu maar komen!

Horloge is in zeer goede gebruikte staat, minimale gebruikssporen, een kleine ‘ding’ op de bezel bij 18 minuten, en enkele kleinere krasjes op het achterdeksel. De originele door heeft iets meer te lijden gehad. Garantiekaart/certificaat zit erbij. Prijs was er ook naar, voor deze prijs kon ik dit horloge gewoon niet laten liggen, zeker niet omdat ik in ieder geval toch ook een handopwinder Militare in de collectie wou hebben.

Onderstaand even snel enkele foto’s gemaakt van dit horloge, en aan het einde een snel ‘familieportret’. Deze zomer eens wat meer tijd zien te vinden om alles wat fraaier vast te leggen.

In het horloge schittert een degelijk easy-going 6497 uurwerk. Superbetrouwbaar dus. De bandaanzet bij de 6 is heel apart, en mede de reden dat ik eem Militare in de collectie wilde hebben.

ziet er goed uit allemaal.
heel apart maar ook fraai die kroon (tu)

Kan niet meer misgaan zou je zeggen, en mocht dat morgen onverhoopt wel gebeuren heb je nog steeds een mooi horloge aan je collectie toegevoegd.

Mijn beste,

Apart zeg!!
De ‘Kroon’ is hier toch wel de “kers op de taart”.
Geniet van deze markante horloge aanwinst!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi hoor. Nu komt het allemaal weer goed…:slight_smile:

Mooi collectie! Vind zelf de wayfarer een erg fraai model. Geniet er van

Mooi. En een militare ook nog. Nu lusten we die Duitsers rauw. (tu)

mooie collectie Anonimo’s. de laatste aanwinst wordt morgen goed ingewijd :)-D

Mooi hoor, is hij een beetje op te winden, je kan maarkorte"slagen"geven lijkt me?

Die Bronse is ook fraai, alleen zou ik daar een beter aansluitende band op laten maken als ik jou was!

Erg fraai en origineel, zo met die kroon! Bring z’em Gèrmans on!

Mooi hoor, blijven aparte horloges.
Gefeliciteerd met deze niet alledaagse aanwinst.

floris Schreef:

Mooi hoor, is hij een beetje op te winden, je kan
maarkorte"slagen"geven lijkt me?

Die Bronse is ook fraai, alleen zou ik daar een
beter aansluitende band op laten maken als ik jou
was!

Korte slagen valt op zich nog wel mee, het wieltje van de kroon is gelukkig qua diameter ook wat groter.

En ja, voor de Bronzo (en ook deze Militare) wil ik eens met D-Strap gaan overleggen of ook deze specifieke kastaansluiting custom made gemaakt kan worden. Ik had op mijn (inmiddels verkochte) Margrette ook een D-Strap, en die beviel geweldig (heb hem dus nog even bewaard voor toekomstige modellen, en om als voorbeeld voor D-Strap te dienen van een band waar in qua comfort naar op zoek ben).

Op zich past de band van de Bronzo nu wel perfect bij het horloge. Het Brons heeft een behoorlijke patina, de band heeft inmiddels ook de uitstraling van mooi, gebruikt leer, en de combi is dus zeker aan de pols geslaagd.

Voor de Militare heb ik op eBay trouwens ook nog een originele Anonimo Rubber band gewonnen, specifiek ontwikkeld voor de Militare. Die is dus in ieder geval onderweg.

Past erg goed bij de rest van je prachtige collectie.

Die kroon op 6 is echt geweldig!!! Gefeliciteerd.

Mooi horloge, gaaf hoe die kroon geplaatst is. Veel plezier met je aanwinst (tu).

Mvrgr, Andre

Mooi horloge en mooie collectie (tu)

Gefeliciteerd !

Heel apart deze kroon, nog nooit gezien… (tu)

Grt. René

Van harte gefeliciteerd met deze on-alledaagse aanwinst! Stuk voor stuk zijn het horloges met een eigen gezicht(tu)

Wat een verzameling van prachtige horloges, met als mijn favoriet de Militare.

Gefeliciteerd,

Sven