En oude klok, spionnen en chemische wapens

Van de week voor mijn werk in Salisbury geweest.

In het stadje ontkom je niet aan de Skripal zaak (Novichok aanslag met chemische wapens van april dit jaar).

Na 7 maanden is afgelopen week het restaurant waar Skripal voor hij in het park gevonden werd net deze week weer geopend.
De ontsmetting van het huis van Skripal is nog steeds bezig.

Als twee Russen “speciaal” voor een dag vanuit Rusland nar Salisbury gaan voor de wereldberoemde kathedraal en de oudste klok ter wereld dan moet je daar natuurlijk ook even langs als je er toch bent😁

En daar stond hij dan… de oudste werkende klok ter wereld (overigens staat de oudste klok ter wereld met een wijzerplaat schijnbaar in Nederland).

Dan nu voor de oude klokkenliefhebber…

20 likes

Heel vet! Dankjewel voor het delen.

1 like

Leuk! Deze kathedraal, en de klok, komen ook ter sprake in het geweldige boek dat ik bijna uit heb (De Ommegang van Jan van Aken) :slight_smile:

3 likes

Hij is wel impressive hoor, ik zou er niet voor vanuit Rusland voor naar de UK reizen maar hij is erg mooi!

2 likes

De kathedraal zelf is ook erg de moeite waard!

Bedoelde kathedraal ook eigenlijk,
De klok is leuk en heb wel een minuutje of wat staan hijken hoe het wekte maar echt impressive is het in de huidige tijd niet.

Leuk ! Een echte Hollandse klok ! :grin:
Bedankt voor het delen !

1 like

Interessant en gelukkig weer wat positiefs uit Salisbury. waar het om bekent is.

1 like

Mooi! Dit (van die klok) wist ik nog niet. Dank voor het delen!

1 like