En plots... een nieuw afleveradres

Er was eens een … gedesillusioneerde horlogeliefhebber. (ondergetekende)
Eens in de zoveel tijd kom je (ik dan) op een punt dat er horloge(s) het veld moeten ruimen om plaats te maken voor nieuwe. Is het niet uit praktisch oogpunt dan wel uit economische overweging.
Zo had ik de beste foto’s geschoten in het mooiste licht zodat ik naar mijn idee alle moeite gedaan had om het horloge zo mooi en echt mogelijk te adverteren.
Ik weet dat de beste advertenties met de meeste verkoopkans hierop (HF) te vinden zijn, echter mag ik met TL-1 nog niet deelnemen aan dit groot-goed. En om nou voor de tussenliggende periode op een punaise te gaan zitten en wachten tot het groen licht wordt vond ik té ver gaan.
Dus zo gezegd zo gedaan, dat horloge op Chrono24 gezet en duimen draaien tot iemand hapt.
Na een poos wachten met volop hits en een paar geïnteresseerden kwam er plots een serieus voorstel van iemand. Deze persoon gaf vol overtuiging toe dat hij het horloge helemaal zag zitten en al snel waren we het eens over de uiteindelijke prijs. Plots begon hij over het feit dat hij nu akkoord zou geven maar de dag erop pas ging betalen. Op zich opmerkelijk, maar goed, er zal wel een reden voor zijn hoopte ik stellig.
De offerte was nog geen koud half uur geaccordeerd of ik kreeg een bericht van de koper via de C24- messenger dat het afleveradres gewijzigd moest worden. Ik beantwoord nog met “geen probleem” en wachtte rustig af. Toen werd het ijzig stil en vreesde dat de vlag nog niet naar buiten kon. Toch maar even alle post van C24 die ik die middag gekregen had doorgelezen en of ik niets gemist had. Jawel hoor, er stond nog even expliciet dat “wanneer de koper een adreswijziging wil doorvoeren, dit gemeld moet worden voordat er verstuurd gaat worden”. Ik braaf naar de C24 gebeld en deze pakte het direct op met een mail naar koper en mij in cc. Binnen enkele minuten werd de koop geannuleerd en was ik weer terug bij af. Geen paniek dacht ik, zal zo wel goedkomen met een aangepast adres en een nieuw prijsvoorstel. Stil bleef het voor lange tijd…. Te lang naar mijn zin, dus ik weer bellen naar C24. Netjes te woord gestaan door de medewerker en op mijn vraag of hier sprake is van poging tot fraude werd dit ten stelligste ontkent. Het kan even duren voor de NAW gegevens doorgevoerd zijn en dit is dagelijks werk, aldus de C24 helpdesk.
Je raad het al, ik zit nog te wachten op het prijsvoorstel. Dit gaat dus niet meer komen. Lijkt er dus op dat met de genomen stappen toch juist gehandeld heb en misschien een poging tot fraude heb afgekapt. Ik kende deze vorm nog niet overigens en begrijp ook niet wat de werkwijze is daarin.
Resumé, mijn geluksmomentje was van korte duur maar wie weet ben ik al met al toch goed weg gekomen. Doe er je toekomstige voordeel mee zou ik zeggen. Gegroet !

25 likes

Volgens mij had dit ook in een paar zinnen geschreven kunnen worden…maar goed. :unamused:

Bedankt voor het delen. Als newbee mag ik ook niets aanbieden en om te proberen een “lokaal” bereik met face to face contact te faciliteren heb ik een horloge uit de collectie aangeboden op een ander bekend NL advertentie forum.
Je hoopt altijd in contact te komen met liefhebbers maar als je niet alert bent kan hem zomaar een onprettige en kostbare ervaring worden :roll_eyes: succes met het vervolg

1 like

Bedankt voor het delen! Wordt gewaardeerd. Op Chrono kan je volgens mij prima kopen van een professionele dealer maar bij verkoop aan of koop van een particulier is het allemaal wat minder verzekerd.

1 like

En volgens mij heb jij het toch lekker helemaal zitten lezen. :smile:

13 likes

Ja daarom! Ik wil mijn verloren tijd terug, ik had meer drama verwacht! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Waarom? Wat heeft dat horloge jou ooit aangedaan?

Overigens, ik ga dit topic over 10 minuten in off-topic zetten, want het gaat gewoon niet over horloges.

Dat hangt van het horloge en de prijs af.

Ik heb er overheen geskimd.

1 like

Netjes gehandeld.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.

3 likes

Misschien dat de koper de koop niet wou doorzetten en er op deze manier toch van af kon zien ?

1 like

Klinkt nogal apart zoals de potentiële koper handelt.

Of gewoon niet serieus genoeg geïnteresseerd, of poging tot fraude. Wie het herkent mag het zeggen.

En bedenk maar zo: als het een leuk aanbod is, komt er vast nog een koper.

1 like

Zit ook te denken om een horloge op Chrono 24 te verkopen maar als ik dit soort verhalen hoor wordt ik toch wat huiverig. Ben een particulier en zou mijn horloge waarschijnlijk verkopen aan een andere particulier. Wat zijn de ervaringen van leden van dit forum met particuliere verkoop op Chrono 24?

1 like

Mijn ervaringen zijn (welgeteld 3) tot nu toe erg goed met het verkopen op chrono24. Een nadeel is 6,5 procent commissie maar met name voor wat uniekere horloges krijg je er een wereldwijde markt voor terug.

De esrow service is op zich ook fijn voor de koper en verkoper, geen gedoe over vooraf of afteraf betalen

1 like

Hé, dit topic is weer terug? En terecht ook. Ik vind het commentaar naar @Jan74 een beetje oppervlakkig en flauw… hoezo niet met horloges te maken? Dit is toch een prima ervaringstopic? Feitelijk, geen drama, gewoon goede informatie die ook voor andere leden handig kan zijn.

5 likes

Wellicht off topic maar ik laat hem in Algemeen staan.
Overwegende dat het lid niet bij off topic kan, het een oprechte waarschuwing/ervaring is, niemand wordt zwartgemaakt, dit soort topics er wel vaker doorheen schieten (het is een beetje grijs gebied), er niemand wordt benadeeld als het hier staat en het ook geen verkapte verkooppoging is, blijft hij in Algemeen.
Dank

26 likes

TS Bedankt voor het delen van deze ervaring.

Voor de vlagger: chapeau, erg knap!

9 likes

U niet alleen hoor

7 likes

Inderdaad, helemaal mee eens.

8 likes

Maar hoe werkt deze vermeende oplicht tactiek als je wel zou versturen?

2 likes

Vind het hier prima! Off topic is voor leuke of grappige dingen!

Dit is niet leuk of grappig! Hier lezen het waarschijnlijk meer mensen, dus optimaal :+1:t3:

3 likes

Heb via chrono al twee keer in een hoger segment gekocht van een particulier. Is altijd goed verlopen

1 like