En soms..........heb je mazzel!

Na het werk even snel een boodschap doen. In het winkelcentum, tegenover de supermarkt, huist sinds jaar en dag een vestiging van Used Products, een winkel in gebruikte goederen, vaak electronica, maar ook fietsen, gereedschap en soms ook…horloges. Ik loop niet vaak binnen, maar nu toevallig wel, en ik stuit op een mij onbekende Seiko. Automaat. Duiker. Midsize. Made in Japan. Paar tientjes maar (3 dus).
“Ja”, zegt de verkopende jongeman, "de band is een beetje kort, vandaar de lage prijs. Maar voor de rest is hij goed hoor."
Dat zag ik zelf ook wel. Kast en glas onbeschadigd, paar kleine krasjes op de sluiting. En die korte band, ach, ik heb dunne polsen. En inderdaad, hij gleed om mijn pols alsof hij al op maat gemaakt was…

(Foto even snel in de winkel gemaakt)

Bij thuiskomst meteen opgezocht op internet. Het blijkt te gaan om de SKX006, een midsize diver die alleen in Japan en in 1996/1997 geproduceerd is.
Hoe die in vredesnaam in Purmerend beland is zal wel altijd een vraag blijven, maar dat hij nu gezellig bij mij woont, mag duidelijk zijn…:wink:

Ik ben er blij mee, mijn dag was goed besteed…(tu)

Dick

leuk zeg! en inderdaad mazzel want die SKX006 is volgens mij hartstikke zeldzaam en gaat voor zeker 200 a 300 euro ‘de markt op’ wat ik er van zie online

http://forums.watchuseek.com/f29/sold-rare-seiko-skx006-7s26-0010-white-dial-auto-divers-825005.html

veel plezier er mee!

Dat is geluk hebben.
Veel plezier ermee(tu)

Goei koop !

Kijk dat is nou leuk! Gefeliciteerd en extra genieten :+

Mooie deal,…das nou leuk van onverwachte vondsten…en een hele mooie (tu). Top, geniet ervan.

(tu)

Leuke vangst !!!

veel plezier ervan.

Elf.

Mooie vondst, Dick!

Dat zijn de mooie dingen van het leven. Gefeliciteerd.

vette mazzel, gefeliciteerd!

Heel mooi. Ik kan witte platen wel waarderen (tu).

Mijn recente aanwinst komt toch ook wel uit dezelfde serie. Gisteren nog even wat gezocht op internet en het zou een SKX005 moeten zijn :

Groeten,
Sven

Ja… inderdaad… Soms heb je mazzel… Leuk horloge, en dan ook nog eens uit onverwachte hoek…

Veel plezier ermee…(tu)

Mooi verhaal Dick, veel plezier van deze vondst!

Leuke vondst! altijd leuk dit soort dingen. Veel draag plezier!

Leuk!

Bezel lijkt veel op die van een oude accurist duiker die ik nog heb liggen

Leuk! Ik heb er ook zo eentje, maar die heeft iets meer afgezien. De maat is voor mij perfect. :slight_smile:

Ik moet zeggen, de maat is voor mij ook prima. Ik begin een beetje terug te komen van die mega-grote duikers. Zo’n 38 of 39 mm draagt eigenlijk best wel lekker…

Dick

Proficiat!

Het is je gegund - bedankt voor het delen van je verhaal (tu)