Na het werk even snel een boodschap doen. In het winkelcentum, tegenover de supermarkt, huist sinds jaar en dag een vestiging van Used Products, een winkel in gebruikte goederen, vaak electronica, maar ook fietsen, gereedschap en soms ook…horloges. Ik loop niet vaak binnen, maar nu toevallig wel, en ik stuit op een mij onbekende Seiko. Automaat. Duiker. Midsize. Made in Japan. Paar tientjes maar (3 dus).
“Ja”, zegt de verkopende jongeman, "de band is een beetje kort, vandaar de lage prijs. Maar voor de rest is hij goed hoor."
Dat zag ik zelf ook wel. Kast en glas onbeschadigd, paar kleine krasjes op de sluiting. En die korte band, ach, ik heb dunne polsen. En inderdaad, hij gleed om mijn pols alsof hij al op maat gemaakt was…
Bij thuiskomst meteen opgezocht op internet. Het blijkt te gaan om de SKX006, een midsize diver die alleen in Japan en in 1996/1997 geproduceerd is.
Hoe die in vredesnaam in Purmerend beland is zal wel altijd een vraag blijven, maar dat hij nu gezellig bij mij woont, mag duidelijk zijn…
leuk zeg! en inderdaad mazzel want die SKX006 is volgens mij hartstikke zeldzaam en gaat voor zeker 200 a 300 euro ‘de markt op’ wat ik er van zie online
Ik moet zeggen, de maat is voor mij ook prima. Ik begin een beetje terug te komen van die mega-grote duikers. Zo’n 38 of 39 mm draagt eigenlijk best wel lekker…