Wellicht grappig om met jullie te delen; zoals wellicht bekend ben ik in het bezit van een Mido Multifort Chronograaf (ref. 8810) en om de een of andere reden valt het me nu pas op dat er op de rotor “ocean star” staat en dat is een andere range van het merk. Dit is mijn Mido:
Mijn eerste gedachten ging uit naar een reparatie waarbij de rotor is vervangen hoewel ik vrij zeker weet dat mijn Mido nooit open is geweest. Maar ik ging twijfelen toen ik deze foto online tegenkwam:
Op zoek naar nog meer afbeeldingen en ik vond twee andere foto’s waarbij er ook Ocean Star op de rotor staat. Hoe het precies zit weet ik niet maar het lijkt er in elk geval op dat Mido voor deze Multifort twee licht verschillende rotors heeft gebruikt in de jaren dat ze zijn geproduceerd.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat men pas later de naam Ocean Star is gaan gebruiken voor een (nieuwe) range maar ik ken de tijdlijn van de Mido modellen wat dat betreft niet goed genoeg.
Dat de rotor naar aller waarschijnlijkheid origineel is daar er meerdere soortgelijke in omloop zijn.
Waarschijnlijk zijn de horloges gemaakt met de onderdelen die ze toen op voorraad hadden
Dat zou inderdaad kunnen. Kan ook zijn dat ze de naam ocean star pas later voor een range zijn gaan gebruiken. In elk geval is de rotor sowieso origineel
Ik heb hier op het forum geleerd dat het een Speedmaster is uit de jaren 90 bedoeld voor de Japanse markt. Ik heb er eens naar gezocht en ze staan heel soms wel eens te koop, maar niemand schrijft er over. Ik vind ze zelf niet bepaald mooi dus ik zit er niet zo mee
Hier staan/stonden ze iig inderdaad als Speedmaster vermeld:
After some researches here are some more information about your watch. Your watch is from 2002 and at that time, all Mido movements were graved with Ocean Star
Mijn wedervraag was evengoed waarom die ene juist zonder de tekst Ocean Star was. Misschien dat ze daar nog antwoord op kunnen geven.