En wat voor moois heb ik nu weer?

Van harte met deze fraaie aanwinst! Het is weer eens wat anders dan een spindel uurwerk;).

Groet, Mark

Tja, wat kun je hier over zeggen!?
Schitterend (tu)!

Hm Hm Hm… Zeer fraai! Veel draagplezier!

Groet
Mark

prachtig

in een woord super. veel plezier ermee.

Hele mooie IWC

Veel draagplezier!!

hoi Hay,

veel (niet alleen grote) merken gebruiken ETA uurwerken en geven er hun eigen naam aan. Vaak vermelden ze er dan bij dat de basis een ETA…is…, of dat het uurwerk gemodificeerd volgens hun specifieke wensen…
Als je bv. in de Armbanduhrenkatalog kijkt zie je dat niet alleen IWC, maar ook Longines, Omega, Breitling en ga zo maar door dit doen.
Het geven van een naam heeft in dit geval alleen voor IWC een betekenis, ze weten welk uurwerk er gebruikt is. Waarschijnlijk wel handig als hij voor onderhoud naar de dealer/fabriek moet. :slight_smile:
Wat de verschillende merken werkelijk zelf aanpassen aan een standaard ETA-uurwerk zal één van de horlogemakers op dit mooie forum moeten beantwoorden.

groet Arno.

Hay,

Lees de volgende links eens.

Over iwc en ETA-7750.

Wat uitgebreider over iwc en ETA 2892-2

Dankje! geen ouwe zooi voor de verandering.

Inderdaad Paul maar deze vindt ik ook heel mooi, zo’n cal 98 staat echter ook wel op mijn verlanglijstje maar moet aan het volgende voldoen:

-Minimaal van de jaren 50 met voluit “International watch co” in klassiek lettertype.

  • oversized gouden (minimaal 35 milimeter ) kast met facy lugs of een strakke stalen versie.
    Ik heb bijna alleen maar (mijn inziens minder fraaie) 60/70er jaren exemplaren te koop gezien met een opgelegd IWC logo en dergelijke, wie weet ooit :wink:

1 van de mooiste IWC’s , gefeliciteerd.

dank je wel Marijn, het is nu een stuk inzichtelijker hoe het met IWC en ETA zit.

Groet Arno.