En wat voor moois heb ik nu weer?

Hij is binnen na een tijd zoeken en in spanning wachten na plaatsen van de order…
Nietvermoedend na een zware dag en daar lag bij thuiskomst onverwacht een pakketje naar mij te glimlachen ( was ergens rondt 3 dec verwacht).

Mijn splinternieuwe IWC portuguese! :wink:
Ik ben momenteel nog in shock van de schoonheid van dit simpele maar prachtige design, alles in de juiste proporties!
Ik zocht speciaal deze combinatie: staal, gouden wijzers met blauwe seconden en totaliser, zeer geslaagd moet ik zeggen.

Morgen zal ik eigen foto’s maken bij daglicht, anders wordt het niet wat.
voor nu even deze:

Ja, dit is inderdaad pure schoonheid. Ik heb er eens eentje in handen gehad bij de juwelier, en daar was ik wel even stil van. Gewoon in alle opzichten een geslaagd horloge! (tu)
Zuinig op zijn en vooral veel plezier aan beleven!! :slight_smile:

Beste Mario,

Het is een schitterend horloge! Een klassieker die de tijd met gemak doorstaat.

Groeten, Tom Vreeken.

Prachtig horloge, Mario ! (tu)
Wear it in good health !

Gefeliciteerd Mario! Prachtig!

Ik heb dezelfde combinatie van staal, gouden wijzers met blauwe seconden en totaliser in mijn collectie.

Eigenlijk zit ik er aan te denken om 'm te gaan verkopen om zodoende wat budget te creëren voor een nieuwe aankoop, maar nu ik deze foto weer zie…

Heb jij overigens een zwarte band?

Ik heb een donkerbruine croco met vouwsluiting… die staat m.i. (nog) mooier…

Nou Mario , daar heb je inderdaad iets heel moois…
Daar wordt men stil van …
Pure Klasse !
Gefeliciteerd !!!
Hartelijke groet ,
Peter Peters

Erg mooi.

Ik heb afgelopen zomer gekozen tussen een JLC Master Calender en deze IWC. De JLC is er met de (nipte) winst vandoor gegaan. Deze IWC staat zeker nog op mijn lijst.
Heel veel plezier ermee.

Groet,
Steven

Prachtig, saat al jaren op mij wishlist! Een vraag, zijn de opgelegde cijfers aan de zijkanten wit?

Henrik bedoel je de urenmarkers? deze zijn rosegold kleur namelijk.

gefeliciteerd met je aanwinst. Dat is weer eens iets anders dan een vintage die ik normaal bij je zie :wink: PRACHTIG.

groet Arno.

erg mooi en smaakvol horloge. Proficiat met deze aanwinst.
veel kijkplezier gewenst

Hierbij nog een wristshot, de hackfunctie heb ik hiervoor gebruikt zodat de wijzers mooi staan:

Mijn beste,

Proficiat met deze oogstrelende nieuwe aanwinst.
Een prachtig klassiek horloge met een esthetische schoonheid waar menig pols jaloers op kan worden.
Zeer goede combinatie van staal met gouden wijzers met blauwe seconden en totaliser. Het geeft het horloge een bepaalde ingetogen kracht.
Een kracht welke zich het best onder woorden laat brengen door deze vrije vertaling van de letters IWC:

Innerlijke Wonderbaarlijke Constitentie

Veel genot bij het dragen van dit fraaie horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Heb het zelfde horloge maar dan met bruine band met vouwsluiting. Heb hem dit jaar gekocht omdat ik het een geweldig horloge vond.Maar als beginnende horlogeliefhebber wist ik niet dat er een eta-uurwerk inzat en dat vind ik een beetje jammer.De details zijn dan weer van een ongekende kwaliteit.
De dunne uitstekende rand is ongelooflijk mooi maar erg kwetsbaar om ergens tegenaan te stoten en dus te beschadigen.

bovenal heb ik er veel plezier aan en jij ook hoop ik.

Hay

Een ETA? Volgens de website zit er een 79350 in, die is gebaseerd op de 7750.

Groeten, Tom Vreeken.

Ik vind hem heel erg mooi, en feliciteer je ook van harte met deze aanwinst.

Ik ben gelukkig niet in een financiele positie om dit model te overwegen, want na al die tijd en iedere keer dat ik dit model bewonder, bij een ander, blijf ik aanhikken tegen die afgeknipte 12 en 6 uur markeringen. Als je het horloge in het echt bekijkt valt het niet zo op, maar op foto’s, hoe mooi gemaakt ook, blijft het me storen. Tegen de tijd dat ik hem kan betalen hoop ik dat ze het aangepast hebben naar een complete 12 en 6…!

De urenmarkers is denk ik wat ik bedoel. Op de foto lijkt het alsof ze van de zijkant wit zijn maar dat zal wel de weerspiegeling van de plaat zijn.

ik had eigenlijk (gezien je voorkeur voor “ouwe zooi”) eerder een 3-wijzer IWC Portugieser met kaliber 98 verwacht :smiley: :smiley:

Maar dit is zeker een prachtige klok, heel fraaie, stijlvolle kombi, helemaal mijn smaak (tu) (tu)
Gefeliciteerd met deze aanwinst, veel draagplezier!

Groet,
Paul

Dit is echt heeeeeeel mooi (tu)

Kan iemand duidelijkheid verschaffen over het uurwerk zelf.

1:Gebruikt IWC alleen het concept van een ETA 7750 maar bouwt het vervolgen zelf met eigen onderdelen en naar eigen inzicht.

2:Gebruiken ze echt een ETA 7750 en vervangen hier en daar een onderdeeltje?

Neem toch aan als ze een binnenwerk van ETA anders gaan benoemen alsof het een eigen binnenwerk is toch problemen zouden krijgen.

Groeten, Hay