En wat was je ergste miskoop van 2010?

Want naast alle successsen en koopjes waren er natuurlijk ook miskopen.
Dit is mijn “topper” van 2010:

Een Breil-Manta duikertje, mechanisch, dat wel, met een dieptemeter.
Maar die was dus door een vorig baasje ernstig verklooid met zwarte verf.
En dat had ik vantevoren niet gezien, niet goed opgelet, niet goed naar de plaatjes gekeken.
Hij ligt nog wel steeds in een kistje, maar de lol is er echt af.

Niet echt horloges gekocht waarvan ik achteraf denk: goh wat een miskoop was dat. Wel horloges die ik naanschaf eigenlijk nauwelijks droeg zoals een orange Monster.

In 2010 valt de oogst nog wel mee, maar ik heb nog niet zo heel lang geleden een compleet kapot gepolijste Seiko 6139 chrono gekocht. Kast was verpest. Wijzerplaat bleek overgeverfd en slecht opgemaakt. Uiteindelijk de onderdelen kunnen gebruiken om een 6139-6002 weer nieuw leven in te kunnen blazen.

MartijnV Schreef:

In 2010 valt de oogst nog wel mee, maar ik heb nog
niet zo heel lang geleden een compleet kapot
gepolijste Seiko 6139 chrono gekocht. Kast was
verpest. Wijzerplaat bleek overgeverfd en slecht
opgemaakt. Uiteindelijk de onderdelen kunnen
gebruiken om een 6139-6002 weer nieuw leven in te
kunnen blazen.

“Zo heb ieder nadeel nog een voordeel” quote Johan Cruijff

De w600, simkaart van dit model past niet goed in het toestel. Ik gebruik dit horloge om mee te sporten. En bij het telkens plaatsen en verwijderen, verbuigt en slijt een stukje van de simkaart. Erg jammer, want ik vind het een stoer design. :frowning:

marnix.moed Schreef:

De w600, simkaart van dit model past niet goed in
het toestel. Ik gebruik dit horloge om mee te
sporten. En bij het telkens plaatsen en
verwijderen, verbuigt en slijt een stukje van de
simkaart. Erg jammer, want ik vind het een stoer
design. :frowning:

Dan even een dual simkaart aanvragen!

:slight_smile:

Teveel bandjes gekocht, in de vreemdste kleuren.

(wie wil er nog een roze of paarse 20mm krokoprint >X )

Beetje off-topic, maar die heb ik al. 1 kaart blijft trouw in m’n smartphone. Ik switch de 2e kaart tussen mijn danshorloge en sporthorloge (en eventuele andere fun-telefoons, yep… heb ook meerdere telefoons).
Tja, dat soort luxeproblemen krijg je met een horlogetik :wink:

Die telefoon tik snap ik dan weer niet, daar heb ik echt niks mee de mijne is jaren oud en belt, en dat is het, daar geef ik geen 2 centen om om die dingen, maar ja zo kan ik mensen mijn horloge tik moeilijk uitleggen, doe eens een poging om je telefoon tik uit te leggen :smiley:

Haha, NOG meer off-topic :stuck_out_tongue: (sorry grootmukum)

OK, eigenlijk heb ik een beetje gadget-tik. Zo had ik al jaren geleden een Palmtop. Een wat? Palmtop van Psion, wat beetje tussen een organizer en een laptop in zat. Een PDA zeg maar, maar dan zonder touchscreen.
Verder had ik 1 van de eerste MP3 spelers zoals we die nu kennen. Destijds begon Philips net in te komen met portable CD spelers die MP3 af konden draaien.

Wel… en een mobieltje vind ik ook beetje een gadget. Vooral als je ziet wat er tegenwoordig allemaal mee kan. Internetten, navigeren, video’s/foto’s maken, e-books lezen, sociale contacten onderhouden (twitter, facebook, etc.), spelletjes spelen (denk toch minstens dat Snake je iets moet zeggen met zo een ouwe telefoon ;)), oh ja, en natuurlijk bellen.
Oh ja, voordat ik een GSM mobieltje kon veroorloven had ik al een semafoon en een Greenhopper. Het eerste is een apparaatje met een LCD display waarop iemand een nummer op kan doorgeven, zodat jij weet dat je ze terug moet bellen. Gauw ergens een telefooncel zoeken! De tweede is een soort (Kermit de kikker) mobiele telefoon waarmee je kon bellen, maar niet gebeld op kon worden. Handig heh, hoefde dan geen telefooncel te zoeken. Wel moest je op zoek gaan naar een soort Hotspot ervoor, omdat bereik beperkt is :stuck_out_tongue:
o.a. uit m’n hoofd bij Primafoon, tankstations, V&D en McDonalds.

Dus eigenlijk is het niet alleen een telefoontik, maar een gadget-tik. Maar om de 1 of andere reden moet het wel allemaal in 1. 1 smartphone met alles in 1. Of anders zoals 6 jaar terug een convertable-tablet. Ik ga dus niet met een Iphone, Ipad en Ibook rondlopen.

Die gadget-tik heeft op horlogegebied dan ook geleidt tot een verscheidenheid aan horloges, zoals 1 vd eerste touchscreen Casio ‘databank’ horloges, ABC klokjes, MP3 horloges, PDA, GPS, GSM, LED en nog een hoop andere afkortingen :wink:

Als ik nog dieper bij mezelf graaf, denk ik dat die gadget-tik komt van teveel James Bond enzo kijken. B)-
(Hm… waarom wilde ik ook alweer die Seadweller hebben :+)

Ik vond het van kleins af aan al leuk als iets wat extra’s heeft/kan/doet/etc. Multifunctionaliteit staat hoog in het vaandel bij mij. Mijn vader zei dan “nee dat moet je niet doen, want als er 1 onderdeel kapot gaat, moet je alles opnieuw kopen”. Dat vond ik niet bepaald erg. Weer nieuwe speeltjes :smiley:

OK, en toegegeven, vroeger ook wat gekocht omdat ik het mooi vond (8850, 8910i), maar meestal dus door multifunctionaliteit.

Om een lang geraas kort te houden: hoog 007-gehalte.

Nu ik daar aan terugdenk… ik denk dat mijn horlogetik daar ook mee begon. Als ik o.a. James Bond en Michael Knight zo bezig zag met hun horloges, was dat iets magisch voor mij.
En mijn affiniteit voor mechanische klokjes is ook gerelateerd aan gimmicks. In mijn jeugd had iedereen een quartz horloge (vnl Casio, Swatch, enzo). Toen ik als jochie van de snackbarbaas voor het eerst hoorde dat zijn horloge (Rolex Daytona als ik me niet vergis) aangedreven werd door zijn polsbeweging was ik erg nieuwsgierig geworden naar een ‘automaat’. Ik vond dat iets heel high-techs. Wist ik toen veel dat die er veel eerder waren dan de quartz!:#
Toen ik mijn eerste Junghans automaat had, bleek ik niet de enige onnozele. Want alle anderen vonden het ook iets super-moderns. Een batterijloos horloge die het altijd doet!

Ahum, ik merk dat ik alweer niet kan stoppen om het over mijn gadget- en horlogetik te hebben. Sorry :slight_smile:

Ik wou wel eens zo’n grote vierkante B&R look-alike proberen. Dus een parnis variant gekocht. Mán wat een stoeptegel op de pols is dat. Ik heb hem twee keer gedragen, en sindsdien is hij in de la gebleven.

Groeten,

Martin

Juist door die reacties heb ik me er niet aan gewaagd. Je zou maar een een orginele B&R online gekocht hebben…