Eterna! Met… (tralalala) de KonTiki Super!! Op WUS vind je meer info. De foto’s komen er ook vandaan. Volgens dezelfde bron ligt de prijs rond de $ 3000,–
Menno
De originele(n):
De reissue:
Eterna! Met… (tralalala) de KonTiki Super!! Op WUS vind je meer info. De foto’s komen er ook vandaan. Volgens dezelfde bron ligt de prijs rond de $ 3000,–
Menno
De originele(n):
De reissue:
Leuke klok, maar te vintage voor mij.
Hou er wel van. Een befaamd merk met fraaie modellen. En wéér eentje met een Mesh! Eigenzinnige wijzers, vette bezel. Mooi.
De wijzerplaat zegt het al… Super…
Ja, erg mooi (tu)
Alleen de prijs is minder, dat zie ik er niet echt aan af. Ik dacht dat dat in een eigen kaliber zou zitten, maar met een eta erin…
Groeten,
Martin
prachtklok, geef mij de vintage maar, vast goedkoper en mooier!
prachtklok, geef mij de vintage maar, vast
goedkoper en mooier!
Nou, als je IDF versie hebt, weet ik het niet.(IDF staat voor Israel Defence Force; hun duikers droegen dit horloge). Als je versie hebt met de vleermuis en het officiële vleermuis-insigne, dan ben je spekkoper!
Menno
Hier een foto van Scubawatch.org

Hou er wel van. Een befaamd merk met fraaie
modellen. En wéér eentje met een Mesh!
Eigenzinnige wijzers, vette bezel. Mooi.
Eterna en Omega gebruiken dezelfde mesh. Beide natuurlijk met hun eigen logo op de gesp.
Menno
Heb jij zo’n Eterna, Menno?
Heb jij zo’n Eterna, Menno?
Nee… maar wat niet is, kan nog komen. (Lees: ‘ooit wel’). Wat ik begrepen heb, is dat er heel veel fakes in omloop zijn, compleet met teksten in Ivriet, om het het op een IDF uitvoering te laten lijken. Voordat ik serieus naar zoiets ga kijken, moet ik daar eerst veel meer over weten.
Menno
Ik dacht dat dat in een eigen kaliber zou
zitten, maar met een eta erin…Groeten,
Martin
ETA komt mede voort uit het merk Eterna. Vergelijk maar eens vintage Eterna werkjes met ETA’s - overduidelijk familie van elkaar. De vijf kogeltjes van Eterna staan trouwens voor de kogels in het rotorlager dat Eterna heeft ontwikkeld, en nu gebruikt wordt door - yep - ETA.
Feit blijft dat’t een hele hoop geld is voor een horloge zonder complcaties…
Wat ik bedoelde is dat Eterna prachtige eigen kalibers heeft, dus toen ik ergens las dat hier een 2824 in zat, (maar misschien vergis ik me?) viel me dat een beetje tegen, zeker icm de prijs.