En weer een nieuwe Chinees! (plaatjes, plaatjes)

Ik kan het niet laten. :sunglasses:

Dit keer geen Aldi klok, maar de Sea-Gull 1963 Air Force reissue.
Een aantal kennen hem al van de inkoopactie, waar ik helaas niet aan meegedaan heb.
Gelukkig kun je hem gewoon bij WatchUnique
http://www.watchunique.com/unique-watches/1963-air-force.html
bestellen, of zoals ik heb gedaan, ophalen :slight_smile:

Hij is verpakt in een leuk doosje:

Op een groene chinese Nato:

De plaat, indexen en wijzers zijn echt prachtig, en voor mij belangerijk de wijzers zijn lang!

De achterkant is voorzien van inscriptie:

Velen vervangen de nato door leer, dus dat moest ik ook even proberen:

En nog twee met ā€˜propsā€™ (:P)

Groeten,

Martin

Je ziet ze inderdaad veel aan een Nato, maar aan leer vind ik 'm misschien nog wel mooier. Ziet er goed uit, Martin! (tu)

Je kunt het niet laten en waarom zou je ook, is gewoon een mooie klok!
lekker veel fotoā€™s ook (tu)

Dit is mooi!! Door die bruine band komen de blauwe wijzers en goud(kleurige) indexen goed tot hun recht.

Ik vind dit nog steeds 1 van de mooiste chronoā€™s vandaag de dag te koop.

Van harte en veel plezier hiermee!

Mooie aanwinst hoor. En goede tip. Het is inderdaad een erg aparte chrono. Wow wat zie ik veel leuks voorbij komen de laatste tijd.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een zeer fraaie aanwinst welke je plezier doet beleven aan het lezen en meten der edele tijd.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd met deze mooie neo-vintage!

Hij staat erg mooi op leer zeg. Ze zitten ook nog in de buurt. Wellicht ga ik eens bij ze langs. Ik ben volgende week jarig dus even de vrouw lief aankijkenā€¦

Ik zie nu pas dat het bedrijf waar jij hem vandaan hebt ook in NL zit. Martin, kan jij soms vertellen hoe dit in zā€™n werk gaat? Is dit echt een zaak met een winkelpand, of is het echt een internetshop? Heb ook wel interesse in zoā€™n horloge, maar heb 'm nooit eerder gezien of gepast in het echt, dus was even benieuwd hoe en wat. Hopelijk kan jij hier antwoord op geven. (tu)

Nog wat anders; hij heeft een geschroefde bodem las ik op hun site, geen geschroefde kroon toch zeker of dat ook?

Alvast bedankt.

Hoi Jaap-Wim,

Het is echt een internet winkel, dus geen vitrines of winkel pand. Maar je kunt ze gewoon bellen, en een afspraak maken. Ik doe dit liever dan via de post, want ik wil graag kijken.
Als je niet in de buurt woont, of ā€˜gratisā€™ rijdt zoals ik, kan het niet echt uit :wink:

De kroon is niet geschroefd. Is ook niet handig bij een handopwinder.

Groeten,

Martin

Haha, jij bent ook onverbeterlijk, Dreski!! :slight_smile: (tu)

MartinB Schreef:

Hoi Jaap-Wim,

Het is echt een internet winkel, dus geen vitrines
of winkel pand. Maar je kunt ze gewoon bellen, en
een afspraak maken. Ik doe dit liever dan via de
post, want ik wil graag kijken.
Als je niet in de buurt woont, of ā€˜gratisā€™ rijdt
zoals ik, kan het niet echt uit :wink:

De kroon is niet geschroefd. Is ook niet handig
bij een handopwinder.

Groeten,

Martin

Hallo Martin,

bedankt voor je vlugge respons. Zelf maakt het mij niet zo veel uit, post of winkel, maar als iets nieuw is pas ik het liever altijd eerst even. Zal ze denk ik binnenkort eens mailen. En gelukkig is de kroon niet geschroefd! Is inderdaad niet handig bij een handwinder, maar er zijn horlogeā€™s die dat wel hebben (schroefkroon en handwinder) dus vandaar mijn vraag.

Nogmaals bedankt!

Leuk klokje (tu)

Onverwacht, ik vind hem mooi.

Mooi klokje(tu)
Voor mezelf is hij helaas te klein,maar er bestond ook nog een groter model.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Groet. Chris

mooi klokkie en fotoā€™s

Hoi Martin,

Prachtig klokje !(tu)

Zelf heb ik er ook onmiddellijk dat ā€œmilitairā€ bandje afgegooid en 'm voorzien van een ā€œechteā€ bandā€¦vĆ©Ć©l mooier i.m.o. .

Er zijn blijkbaar wel enkele verschillen met de ā€œoudereā€ versie ā€¦(vermelding van aantal ā€œjewelsā€ en omwisseling secondenwijzer /chrono-minuten-teller ):

Met Vriendelijke Groet,

Chris.

Hoi Chris,

Die 19 vs 21 jewels heeft een aantal mensen enorm bezig gehouden :slight_smile:

Men heeft ontdekt dat de Venus 175 17 jewels had, het uurwerk in de orginele (project 304) 19, en de ST19 21 jewels.
De orginele had dus terecht 19 jewels op de plaat, en de remake onterecht. Nu heeft men daar 21 van gemaakt, zodat het feitelijk wel, maar historisch niet kloptā€¦

Bij mij zitten idd waarschijnlijk de twee sub-wijzers verkeerd om, maar dat hebben alle 21 Zuan versies. Waarom, geen idee. Ik heb nog gezocht naar plaatjes van de orginele, en dit schijnt hem te zijn:

Groeten,

Martin

Mooie klok Martin(tu)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier gewenst.

Gr Dennis.

Hele leuke klok en bedankt voor de link, komt mogelijk nog vam pas.

Groeten,

Frank