Endlinks op maat laten maken?

Ik heb onderstaande uurwerk een tijdje geleden gekocht (super tevreden mee!). :smile:
Jammer genoeg had de vorige eigenaar de stalen band niet meer en kwam hij dus met een lederen bandje aan.
Nu wil er heel, heel graag een stalen band aan zetten, met mooi aan de kast aansluitende endlinks.
De originele stalen banden van dit uurwerk die ik online vinden zijn behoorlijk duur en ook nog eens met een vlindersluiting, wat ik niet wil.
Nu vraag ik mij dus af: kent er iemand een adres (bij voorkeur in België) die endlinks kan aanpassen/maken op maat van het specifieke horloge?

En omdat een plaatje altijd leuk is, het gaat over dit soort horloge:

3 likes

Tof ding. Misschien komt het door het licht maar de case lijkt van titanium? Dan is @Arie_Kabaalstra je man. Met gewoon staal misschien ook wel trouwens.

Het is een gewone stalen case.

Kan me niet voorstellen dat je daar goedkoper mee uitkomt dan een originele band.

2 likes

De originele band kost op e-bay al gauw 250-270 euro en die is met een vlindersluiting, wat ik niet aangenaam vind.

Je kan ook een band zoeken met folded endlinks. Met een tangetje, wat duwen en vloeken gaat dat meestal best goed. Maatwerk voor één stuk gaat echt niet goedkoper worden dan de 200-300eu voor het origineel verwacht ik. Gezien de stijl van het horloge en de redelijk korte lugs kun je een rechte bandaanzet ook nog overwegen.

Ik heb met folded enlinks slechte ervaringen. Een Seiko 5-je van mij zo aangekleed, maar blijft toch wat geprust. Voor deze wil ik het liever goed hebben.

Is een bestaande band (bvb. van onze Ali vrienden) aanpassen een optie?

Je wilt een Aliexpress band op een Longines zetten?

Je bent dat horloge zo niet waard, G. :joy:

5 likes

Dit :joy:

2 likes

Het metaal van Ali is exact hetzelfde als dat van Longines hoor. Snob :stuck_out_tongue:

1 like

En alle vrouwen zijn van vlees en bloed, toch niet allemaal even mooi.

10 likes

Oehh heerlijk tegen argument!

3 likes

Kunnen we de discussie terug naar het topic brengen? Iemand een idee hoe je endlinks mooi op je horlogekast kan laten aansluiten?

universele endlinks zullen nooit 100% mooi op een kast komen te zitten.

of je moet custom endlinks laten maken wat veel geld kost of een straight end link die niet aan hoeft te sluiten op de kast.

Weet er iemand waar ik er custom kan laten maken?