Endlinks strapcode oyster past niet op skx

Net mijn nieuwe skx mod afgemaakt, dit weekend probeerde ik de strapcode oyster strap te plaatsen. Ik krijg alleen de endlinks niet passend. de fatbar pushpins wil steeds mee in 1 van de 2 gaatjes in lugs. Gekke is dat hij op mijn andere skx er zonder problemen opgaat. Wat kan ik het beste doen? Met gewone smalle pushpins proberen of moeten we de veil erbij pakken?

Heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn skx en strapcode president bracelet. Heb het opgelost met een iets smallere pushpin.
De bracelet zit goed vast en toch blijf ik altijd alert of die nog goed vast zit.

1 like

Endlinks al omgedraaid? Dat deed bij mij de trick…

2 likes

Ik ken het probleem, @Marco_T heeft mij toen wat tips gegeven. De belangrijkste was om bij het er in klikken van de pushpin, met je Bergeontooltje (het dunne pinnetje) de pushpin het laatste zetje (voorzichtig ‘hefbomen’) te geven, de lughole in. Dat werkte.

1 like

Endlinks omgedraaid, zelfs de endlinks van mijn strapcode jubilee willen niet passen. Heb ook al 3 soorten fatbar pushpins geprobeerd. Originele, die van strapcode en een paar dat ik online heb besteld.

@anon50762135EV heb ik geprobeerd, met een kleine schroevendraaier, maar helaas geen succes.

Vaag zeg.

Past de pushpinn zonder band wel?

1 like

Ja de originele jubilee gaat er zonder moeite op, dan maakt het nog frustrerender :grimacing:

1 like

Ik heb dit zelf ook wel eens aan de hand gehad met Strapcode bracelets.
Uiteindelijk lukte het meestal wel door de pushpinn met de vork vd Bergeon tool op zijn plaats te wringen … vreemd

Thanks voor de tip, we gaan nog wel even pielen.

Eergisteren mijn 3d oyster binnengekregen van strapcode. Zat een kaartje bij met de nodige oplossingen.


Als het niet lukt contact opnemen met Strapcode.
De Skx kasten zijn niet erg nauwkeurig geboord.
Kijk ook naar de lugholes soms zit er een behoorlijke braam aan.

2 likes

Heb nog wel een setje normale pushpins, maar vraag me af of het iets uit maakt.

Wat zou het gevaar zijn als ik normale pushpins gebruik inplaats van fatbars.

Dan zou je normaal gezien speling tussen de endlinks en case krijgen

1 like

Ga morgen wel even pielen, nu geen puf meer voor. Thanks voor de reacties allemaal :grin:

2 likes