English Fuse - Y Harrochs - Liverpool

Ik kocht dit een paar dagen geleden, prachtig zakhorloge, zilver, 1850-1900, opwindbaar met sleuteltje.
Helaas vind ik op internet helemaal niets over Y. Harrochs.
Is er iemand onder de kenners (dat ben ik niet, ik begin maar net) die mij hier iets meer over kan vertellen?

1 like

Welkom op dit forum!

We zijn dol op plaatjes, dus als je nog wat foto’s hebt van binnenkant kast en uurwerk? Helpt ons ook om er iets meer over te kunnen zeggen.

Mijn aanname is dat het een engels horloge is. In die tijd was het normaal dat de juwelier of de “finisher” zijn naam op het uurwerk zette.

Dankjewel, ik ben echt een beginner en weet niet hoe ik bij het binnenwerk kom. Op de site waar ik het klokje kocht staan schitterende foto’s, maar het lukt me niet om die te down loaden, dus maakte ik een foto van de foto op het scherm. (wat een gedoe!)
Als je Y Harrochs googelt krijg je mijn klokje te zien, met alle foto’s haarscherp.

Misschien dat @koen, @brunod of @Inca er nog iets over kunnen roepen? Ik weet weinig af van Snek horloges…

Niet verder dan wat Catawiki als beschrijving geeft. Onder 'Mehr anzeigen’staat nog meer info.