Enicar Aquagraph

De Enicar adepten zullen deze waarschijnlijk al wel volgen, maar toch;
Een opmerkelijke prijs voor deze mooie maar defecte Aquagraph met nog 4 dagen te gaan! Ik zie ze weinig voorbij komen, maar dacht me toch te herinneren dat ik ze eerder dit jaar in werkende staat voor dit soort bedragen weg zag gaan. Stijgen ze zo snel in prijs of is dit iets zeer speciaals?

baai

1 like

dat

Voor zover ik begrepen heb is Enicar steeds meer populair geworden. Meer mensen die wat centen over hebben voor een leuke Enicar enz.

Zijn vrij zeldzaam, voor zover ‘zeldzaam’ ook zeldzaam is te noemen. Ze zijn iig enorm in marktwaarde gestegen. Dus idd…dat dus

Ik verbaas me erover maar op de vintagemarkt is een soort feeding frenzy aan de gang. Momenteel zitten de chrono’s met vj 72 enorm in de lift. Prijzen gaan letterlijk door het dak. Wordt oa veroorzaakt door bepaalde Amerikaanse internet blogs, zij plaatsen artikelen over min of meer vergeten modellen waarna je ziet dat er een gekte en run ontstaat op die modellen die op eBay te koop worden aangeboden. Van Universal Genève is een model ook recentelijk door het plafond gegaan, in enkele maanden! tijd van 2 naar 4 naar 6 naar 8k. Ook Enicar gaat heel hard momenteel.

Ik ga nog altijd snipen op die prijs :wink:

Gaan vlot naar de 3K werkend.

Doe er maar 10 voor 3K p.st !!

P.s. Jet graphs en sherpa graphs mag ook :slight_smile:

1 like

En een super Graph voor 3K ook zeker ? :wink:

Vorige week een driewijzer handopwinder Enicar geserviced. Ik was zeer onder de indruk van het uurwerk, alleen de kloofschroeven al - hittegeblauwd, met gepolijste koppen! Merk is blijkbaar een beetje een “sleeper” geweest en wordt nu dan toch ontdekt. Was een jaren '60 horloge dat ik onder handen had.

1 like

Ik zie ze zelden voorbijkomen en idd gaan ze voor absurde bedragen. Ik blijf me sowieso verbazen over prijzen van horloges. Iemand nog een tijdmachine om een jaar of 40 terug te gaan in de tijd en een pak guldens? :smile:

Deze nacht gaat de Aquagraph naar een nieuwe eigenaar; ik ben benieuwd of bepaalde snipers nog ver over de huidige 2065,- euro gaan.

normaal wel.

Ze worden steeds meer aan de prijs. Sommige modellen zijn wel echt fantastisch.

$3100 en een beetje

Door dit forum ben ik langzamerhand groot liefhebber geworden van Enicar. Vind het ontzettend mooie vintage horloges waarbij het me ook aanspreekt dat het niet zo’n groot merk is (was). Altijd gedacht: ‘geen haast met aanschaffen van een Enicar, die komt er nog wel eens’. Maar als ik deze prijzen nu zie…

Paar jaar geleden een mooie Enicar sherpa OPS laten liggen voor 300 omdat de coating er wat af was. Stom, stom, stom!

1 like

tip van harry

als je ze tegenkomt Sherpa Divers met compressor case, Sherpa Chrono’s met V72 (niet de kleine van 37 mm of de prijs moet <1200 eu zijn) … kopen , kun je nog wel eens heel leuk mee uitspringen over een paar jaar (deze Sherpa Chrono gekte wordt hier en daar al met UG Nina’s vergeleken)

1 like

shhhhttt Rene. Laten wij dat gewoon maar doen :wink:

1 like

blijf ik ook doen :wink:
maar er is eigenlijk toch nooit wat te koop !

Deze zal niet in het rijtje passen denk ik.
Ik draag hem vaak en is heel betrouwbaar.