Voor de mods, in deze post vraag ik onderdelen te koop, ik ben geen TL 3, als dit niet mag excuses en graag verwijderen.
Beste lezer,
Voor mijn Enicar horloge ben ik opzoek naar een Tirreteveer (part 445 voor AR 1010) OF een kompleet donor uurwerk.
Op het internet kan ik niks vinden.
Een deel van de veer viel uit het uurwerk bij de montage na een nodige poetsbeurt…
Ook vraag ik advies, de schroef die je aandraait om de opwindstift vast te zetten lijkt doorgedraaid. Komt dit omdat de tirreteveer kapot is? Ondanks dat deze niet meer vast wil draaien lukte het mij ook niet om hem er uit te pakken.
De tirette veer is in dit geval niet defect. Je zoekt een tirette met schroef of alleen de tiretteschroef. Grootste kans is zelfs dat er niets kapot is maar dat de schroef te ver is losgedraaid!
Dat de schroef er niet eruit kan, komt doordat die een kraag heeft en daarvoor eerst de tonkloof eraf moet. Vergeet niet het uurwerk te ontspannen.
Beste is verwijderen van de wijzerplaat en kijken wat er gebeurt is.
Id. gebroken. Neemt niet weg dat de schroef er ook gewoon uitgedraaid kan zijn. Hoe dan ook. Je gaat er vanzelf achter komen . Wijzers en wijzerplaat zullen ervan af moeten om de nieuwe te kunnen plaatsen.