Enicar echt of nep?

Is zeker echt. Uurwerk is duidelijk de automaatversie van de 161 die ik net geserviced heb.

Wijzerplaat - tja, hoe groot is de kans dat iemand ooit de kosten van een re-dial gemaakt heeft? Het merk is nu “hot”, maar dat is dan vooral voor de jaren '60 modellen.

Caliber zou volgens Ranfft een 167(D) zijn.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Enicar_167D

1 like

Het zal je verbazen. Er zijn in India genoeg Enicar mumbai specials die een paar jaar terug door een HF lid werden gependeld op het forum voor een premium

2 likes

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar nog een beetje aan twijfel; ik kan maar een handjevol unieke horloges vinden met dit logo. Dat in combinatie met het logo zelf wat niemand hier lijkt te kennen blijft wel vreemd moet ik zeggen.
Wie zegt dat dit niet een paar horloges zijn van dezelfde persoon die deze “gerestaureerd” heeft?

Watertesten hebben iig ook een ander logo:

1 like

@malus65 er staat idd stainless steelback op vermeld. Die andere Enicar heeft een hoekige bodemplaat maar afbeelding is beide hetzelfde. Maar zeker leuke klokjes!
Na een beetje zoeken kom ik ze tegen in Egypte, Singapore en Indonesia met dit logo

1 like


Volgens deze site is de dail idd fake. Uurwerk is wel in orde dit was al bevestigd door PeterLC.
Voor degene die een Enicar wil aanschaffen check deze site. Auteur is Nederlander en volgens site bereikbaar via Instagram voor vragen.
Dank voor al jullie reacties en bijdragen. Ga het horloge niet terug sturen. Ik vind het een mooi klokje met een goed uurwerk erin. Uiteraard ga ik wel de verkoper op de hoogte stellen

2 likes