Hallo mede liefhebbers,
Voor het eerst op dit forum. Sinds vorig jaar geïnteresseerd geraakt in vintage horloges. Vaak dit forum bekeken over bevindingen van sommige klokjes waar mijn interesse naar uitging of zoeken naar historische achtergrond van fabrikanten.
Ik heb zelf een Meistersinger No1sinds vorig jaar. Weliswaar 2e hands, iets met budget. Maar vind het zelf een prachtig horloge. Gelukkig nog een 38mm, kleiner vind ik toch mooier dan 40mm en groter. Daarnaast overigens wel 2 Citizens duikhorloges maar die gebruik ik daadwerkelijk voor onderwater.
Verder heb ik nog een Jurawatch met een acceptabele reserve van 15 uur daarna weer even draaien wat ik ook gelijk de charme vind van een handopwinder. Dan nog een Hislon ter compensatie van een aan geschafte Rodania automaat die het begaf na 3 dagen☹️ Een Seiko 5 sports uit begin jaren ‘90 automaat. Roskopf (GE) zakhorloge. Een Cortebert. Verder nog een paar quartz horloges Hilfiger, Danish Design, Gassan En uiteraard 2 Enicars. En uiteindelijk gaat het daarom en heb ik de volgende vraag. Zijn deze echt. Beide hebben dezelfde achterzijde. Springende dolfijn. Zegt helemaal niks uiteraard want in de historie van Enicar had ik al gelezen dat rr brij vroeg al melding werd gemarkt van vervalsingen. De ene heeft wel daadwerkelijk de planeet met ring en de anders een soort van (edel)steentje als logo. Ik had jullie graag deelgenoot gemaakt van de genoemde horloges maar ik krijg net een melding dat ik als nieuwkomer maar 1 foto mag uploaden dus in dit geval de laatste aankoop dan maar☹️
Automaat AR169D (kaliber kan ik nergens vinden of zoek verkererd😂)
Eclipse 168/097/001
Echt of nep?
Voor de nieuwsgierige onder ons HandWindlike, ondanks 2 automaten en wat quartzen
Bij voorbaat dank
Gr