Anderhalf jaar geleden bedacht dat het maar even klaar moest zijn met horloges kopen. Inmiddels 14 exemplaren. Deels vanaf jaren 90 maar ook groot deel vintage: Rolex Quartz oysterdate als duurste bezit.
Maar vooral een aantal horloges van het Merk Enicar. Heb ik al eerder over geschreven.
Focus nu op de Omega aqua terra blue. Prijzig horloge maar over klein anderhalf jaar wordt ik 60 jaar. Een mijlpaal die een mooi horloge verdient.
Dus was het een tijdje rustig. Kijk af en toe wel op marktplaats en Catawiki. Wat wordt er aan Enicar aangeboden. Het merk blijft mijn namelijk intrigeren.
Tot… afgelopen weekend. Op de bank weer eens Catawiki doorzocht. Plots viel mijn ook op een aantal horloges van Enicar die als NOS werden aangeboden. Sticker van uurwerk nog op de kast en het originele kaartje met de prijs van toen.
Bleek dat een partij horloges bij een Enicar dealer waren opgekocht en nu te koop op Catawiki.
Een Enicar uit periode 1970-1979 en dan ongedragen!!
Daar werd ik wel blij van en liet mijn voornemen om even niets te kopen al snel varen.
1 exemplaar sprong eruit. Een met stalen band. Origineel met logo natuurlijk. Mijn andere horloges van Enicar hebben een leren band en dat geeft een andere uitstraling. Dit exemplaar zou dus een mooie aanvulling zijn.
Kort gezegd. Een bod gedaan en natuurlijk werd ik overboden. Dan maar wat hoger inzetten want deze kans wilde ik niet aan mij voorbij laten gaan.
Met mijn laatste bod bleef het vervolgens stil. Geen tegenbod. Weet niet of jullie de spanning kennen, als de secondes wegtikken en je bod is nog steeds de hoogste. Lekkere spanning en zeker als je dan gefeliciteerd wordt! U heeft het kavel gewonnen.
Nu natuurlijk de fotos. Wat voor exemplaar maakt mij zo blij?
Voeg ook een foto bij van mijn andere exemplaren. De goudkleurige staat al een tijdje in de verkoop maar dat wil niet lukken.
Komen ze: