Enicar Sherpa 600 Date

Mede forumleden,

Alweer een tijdje geleden heb ik dit horloge in bezit gekregen. Gevonden tijdens het opruimen van het appartement van mijn opa en sinds die tijd in mijn horlogedoos gelegen zonder er naar om te kijken.

Omdat ik begrepen heb dat Enicar horloges ‘verzamelbaar’ zijn en er best wat liefhebbers van dit merk te vinden zijn, heb ik besloten het horloge toch van de hand te doen. Ik denk dat ik een liefhebber van vintage en van Enicar hier wel blij mee kan maken en bij mij blijft het horloge in de doos liggen.

Het horloge loopt en werkt helemaal. Leuk detail is dat je de datum verzet door middel van het drukken op de kroon wanneer deze is uitgetrokken. Dan verschiet de datum indicator.
Onderhoudshistorie is onbekend.

Ik ben op zoek naar een waarde indicatie in de huidige staat. Wie kan me daar meer over vertellen?

Alvast bedankt en hierbij wat foto’s:

6 likes

Ik zou hem op € 200,- vraagprijs zetten.

3 likes

Iets ander model maar voor 550 euro verkocht op Catwiki

1 like

Dank voor de reacties!

Dit model van de kast is iets populairder, dit is een generatie uit, ik denk '68-'69. Het horloge van TS is later en iets minder gezocht, maar nog altijd rond de 300-350 schat ik.

2 likes

Maakt de staat waarin het horloge verkeerd dan veel uit? Of heb je daar bij deze schatting al rekening mee gehouden?

Ik denk dat de kast er over het algemeen netjes uit ziet voor de leeftijd, maar het acryl/plexi/glas? heeft wel wat liefde nodig.