ENICAR Sherpa 600 glaasje verwijderen?

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik het glaasje van de Enicar Sherpa 600 kan verwijderen. Ik twijfel of ik dit rechtstreeks met een glazen klem moet doen, of dat ik eerst de bezel moet verwijderen.

Wat belet je om de bezel te verwijderen? Duim tegen glas binnezijde en er uit drukken?

Zulke dingen doe ik altijd :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Als het glas een spanring heeft moet je het sowieso niet met een glazen klem (vigor bv) doen want dan knapt het glas heel snel…

Eruit drukken idd… of de bezel er eerst af moet weet ik zo niet…dacht het niet.

2 likes

Thuiswekdag en kast in de buurt dus even geprobeerd. Dank voor jullie adviezen het heeft gewerkt :+1:t2:
Er zit idd ook een spanring in.

1 like

Volgens mij hebben deze modellen een vrij specifieke ingedraaide spanring en dik glas. Bestel een dik duikers glas (Stella WAN / Sternkreuz ATCT) en zet de spanring over in het nieuwe glas, dan komt het helemaal goed :grinning: :+1:

1 like

Thnx voor deze info, daar kan ik ook wat mee. Ik ga eerst proberen het glaasje op te lappen. De krassen zijn niet te diep dus in theorie :sweat_smile:

Ja die valt nog wel te redden als ik het zo zie :slightly_smiling_face:

Nog een paar foto’s ter inspiratie van soortgelijke Enicar Sherpa’s die ik heb gehad;

3 likes

Die zien er fraai uit. Volgens mij had ik die ook in het enicar topic gezien?

1 like

Thanks! Dat zou goed kunnen :slightly_smiling_face: Ik post her en der wel eens wat foto’s.

1 like