Mijn naam is Machiel en via mijn overleden vader in het bezit van een Enicar Sherpa 600.
Eigenlijk pas recent me er gaan verdiepen. Het horloge stond stil dus na wat inlezen deze weggebracht naar Dirk Oskam. Loopt weer perfect. Kan iemand mij wat verder helpen wat in de geschiedenis van dit horloge. Mijn vader heeft eind jaren 60 gewerkt in Indonesië en waarschijnlijk daar aangeschaft.
Super mooi merk met een rijk geschiedenis. Wereldwijd bekend als merk voor liefhebbers. Dit model is een gewild vintage duikhorloge. Hij is ook nog waardevol, maar voor jou zal de financiële waarde niet uitmaken aangezien hij van je vader was. Zou zeggen lekker dragen en pas wellicht een beetje op met water aangezien hij niet waterdicht meer zal zijn!
Verder kun je 1 kroon gebruiken om de inner bezel te draaien (de geel met zwarte schijf). Daarmee kun je een tweede tijdzone kiezen en die is af te lezen met je extra wijzer (de rood met zwarte). De kast is een zogeheten super compressor kast en de band betreft een BOR band. Dat staat voor beads of rice vanwege de vorm van rijstkorrels
Koesteren, dragen, genieten. Nooit meer wegdoen. Veel plezier met deze Super Compressor. Deze is bijzonder, omdat hij alle functionaliteiten van de Sherpa-lijn bezit, inclusief GMT, met te gekke rally-wijzer, en World Time.
Je vader had smaak en zo te zien gebruikte hij hem ook echt. Dat maakt het extra cool, vind ik. Lekker groot, voor een vintage horloge: perfect voor een toolwatch.
Mag ik vragen wat voor werk je vader deed? Iets maritiems?
Dank voor de reacties. Mijn vader werkte destijds voor een Zwitsers bedrijf en zij deden hygiene projecten in o.a. Bangladesh, Pakistan, Egypte met o.a. vliegtuigen.
Een super gaaf horloge, en zo te zien op een Gay Freres Beads of Rice bracelet, dat maakt het voor mijn gevoel helemaal af. Ja natuurlijk heeft het horloge gebruikssporen maar dat hoort ook, helemaal bij het horloge van je vader.
Dit dus, inclusief vuil achterzijde, stof wijzerplaat. Zonde als het horloge verloren wordt door pushpins die niet vervangen zijn, of erger niet op zijn plek zitten.
Zeker niet uit te sluiten. Anyhow ik ga er nog altijd vanuit dat het foto’s van voor het bezoek zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand hem zo aflevert. Zeker bij erfstukken! Ik vind het altijd een eer dat iemand je zo’n stuk toevertrouwd. Je moet er sowieso toch niet aan denken dat een horloge op straat klettert omdat je een pushpin niet hebt vervangen.