Enicar Sherpa

Naar aanleiding van een tip vanmiddag op de bonnefooi naar een klokkenmaker in een dorp tussen Groningen en Friesland gereden. Op de vraag of hij ook gebruikte horloges verkoopt werd ik een beetje raar aangekeken. Gebruikt, dat komt haast niet meer voor volgens de wat oudere maar heel aardige meneer. Hij liep naar achteren en kwam met 2 Enicar Sherpa’s terug. Wow::o, 2 Sherpa’s, deze hieronder en een bruine met datum. Hebbuh hebbuh. Op de vraag wat het kostte kreeg ik 75 per stuk als antwoord maar dan waren ze ook helemaal geserviced, nieuw glaasje en zat er een nieuw bandje om. Ik mocht helaas ze niet allebei meenemen want eigenlijk waren ze voor iemand anders die wel eens interesse toonde maar nooit actie ondernam. En garantie, dat kon ook niet want de onderdelen waren niet meer verkrijgbaar. Wel wist de verkoper te vertellen dat ze vroeger heel goed verkocht werden aan de boeren in de buurt want 5 jaar garantie was heel gewoon. Nou, dat ze kwalitatief goed zijn dat wist mijn pa al en die van hem loopt na 36 jaar (nu in mijn bezit) nog als nieuw.

Ik heb deze Enicar meegenomen, mijn 4e inmiddels en ben er echt waanzinnig blij mee:}:~;)(tu)B)-

Plaatjes:

2 likes

Da’s een mooie.
Er is geen gebied tussen groningen en friesland hoor :smiley:

Zeker een heuul mooi horloge. (Tu)
Veel plezier er mee!

Groet Jelle

Dat doe je goed! Mooie klokjes! Enicar is echt een onderschat merk!

Mooie aanwinst (tu)

Super aanwinst (tu) Mooi merk en de Sherpa is natuurlijk een topper met een mooi stukje geschiedenis. Zou graag die ander kopen :+

Had de beste man niet meer ouds (als nieuw) in de aanbieding?

Ja leuk, ik heb een zwak voor Enicar. Dat komt mede omdat er een juwelier bij mij in de buurt zit, die nog NOS verkoopt. Malus65 heeft daar ooit zaken mee gedaan.

Ik ga nog wel eens een keertje langs om die andere los te weken en dan vraag ik het hem wel.:wink:

1 like

ticothijs82 Schreef:

Ja leuk, ik heb een zwak voor Enicar. Dat komt
mede omdat er een juwelier bij mij in de buurt
zit, die nog NOS verkoopt. Malus65 heeft daar ooit
zaken mee gedaan.

Klopt, ik heb er twee gekocht waarvan deze helemaal NOS:

Malus65
http://www.flickr.com/photos/malus65/8541708223/]HIMG_1820
by [url=http://www.flickr.com/people/malus65/[/url], on Flickr

Ik heb er wel wat meer als “75” voor betaald, maar ach:)
Leuk om te zien dat er af en toe weer eentje opduikt(tu)

Leuk die Enicar’s, kwaliteitsmerk!

Hier de mijne, 1964.

Da’s een hele mooie aanwinst, proficiat (tu)
Kon je ook niet laten lopen voor dat geld.
Ik wens je er veel plezier mee/van!

mvg

:} volgens mij lijkt zo vanuit fabriek te komen::o echt mooie en :z van elke vintage horloges liefhebber ::o

Groet Iwan

Helemaal goed gedaan Pontiac!

Ik koester mijn Enicars ook;)

en ik heb ooit gelezen dat de oprichter Racine heette , en later is dat als merknaam enicar geworden.leuk ook.ik heet eigenlijk reinier maar ik denk dat ik dat ook maar ga omdraaien,…

Dank jullie wel voor de leuke reacties. :~
Hij loopt na ongeveer een dag nog bijzonder mooi op tijd.
Echt eentje om te koesteren en af en toe te dragen.

Ik heb ook nog wat Sherpa,s

Baas boven baas :smiley:

jackwillen Schreef:

http://i282.photobucket.com/albums/kk255/jackwille
n/Enicar%20Sherpa/IMG_0206.jpg
Ik heb ook nog wat Sherpa,s

Vooraan ligt de Enicar tandprothese? :stuck_out_tongue:

Da’s een hele mooie. Een gekleurd nato bandje, bijv. blauw met zwart en rood zou er volgens mij ook goed bij staan. Anyway, veel plezier ermee!

Dat is nog eens een mooie aanwinst !!
proficiat !!

John