Enicar ultrasonic swiss made

Was al erg lang opzoek naar een mooie Enicar met 70-tiger jaren stijl kenmerken. Mijn geduld werd beloond want vorige week kocht ik deze ENICAR op marktplaats. Aparte wijzerplaat met mooie kastvorm en de originele band geheel krasvrij. De ENICAR heft een klikbodem i.p.v. een geschroefde bodem en snelverstelling ontbreekt. Door terug te draaien naar 10.00 uur en vica versa 1.00 uur verzet de datum prima. Gauw een shootje gemaakt op een regenachtig balkon. Betere foto’s volgen later bij dachtlicht. Greets nitraM

1 like

Mooi!

Enicar is altijd leuk, veel draagplezier!

Wat je beschrijft voor de datum heet trouwens semi-quickset.

1 like

Ik had hem ook zien staan. Deze was NOS.
Mooie Enicar, gefeliciteerd.

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst, Martin, geniet ervan :+1:

Proficiat, mooi merk dat Enicar!

Mooi glas ook :smiley:

Jazeker het is een genietertje. Laats kwamen er in de topic welke vintage draag…en hele rits enicarretjes uit de horlogeschuurtjes tevoorschijn. Toch veel liefhebbers dacht ik voor dit bijzondere merk van het familiebefrijfje Racine Dus dames en heren, ik ben dus kennelijk niet de enige naamomdraaier !!!
Deze werd op MP new old stock aangeboden op een ongedragen band en op de horlogekast geen minisccuul krasje te bekennen. Een betere bestemming van de zuur verdiende vakaniecentjes kun je jezelf haast niet wensen dus was de koop heel snel rond. ENICAR…een onbekend horlogemerk mischien maar zeer zeker niet onbemind !
Greets nitraM :blush:

Heel mooi, gefeliciteerd.

Wat een topper! Ik zoek ook zo’n beauty, dus stiekem wel jaloers :wink: Gefeliciteerd!

Dit is inderdaad een heel mooi exemplaar van een mooi merk. Ik draag er nu ook een :relaxed:

Ik dacht trouwens dat die oude sovjetklokken de enige waren met semi-quickset :stuck_out_tongue:
Mijn amphibia is met zijn wiebelkroon toch wel een uitdaging om snel de datum aan te passen.

:grinning:Hier komen de fotootjes :grinning:

Lastig om de contouren van de kastvorm bij daglicht en juiste lichtval goed te fotograferen.
Het ultrasonic-logo op de 12-positie heeft 2 kunstmanen met bijna 3-D-effekt !
De overgang van de horlogekast naar band loopt heel mooi over. Op de foto kun je zien dat de lumibrite van beide wijzer lichte corrosie heeft. Lumen zijn helaas helemaal dood. De klikbodem heeft naast het ultrasonic-logo een vrolijk dolfijntje. Staat deze flipper garant voor waterdichtheid ? Ik waag de sprong niet. Hoelang heeft deze ENICAR ongedragen in zijn bedje gelegen mischien 30-40 jaar. Dus eerst naar de olieman.

ENICAR: caliber onbekend, leeftijd onbekend (70-tiger jaren), kastbreedte 34 mm. zonder kroon, handmatig opwinden en automatic, semi-quickset, non hacking.

“DE BORDESFOTO”

“NOG MEER PLAATJES”

Kleine bandmaat. Weet iemand waar je een verlengstukje 16 mm. kunt kopen ? Graag jullie reaktie.
Greets nitram

1 like