Enig hulp in de keuze

Beste liefhebbers en experts

Graag jullie hulp/advies in wat ik voor mijzelf altijd als “een projectje” bestempel en wel ditmaal de aanschaf van horloge wat aan een aantal criteria’s moet voldoen:

merk, technisch, stalen band ( of beiden ), chronometer, tijdloos en graag met een relatief "hoge waarde voor geld " en liefst een rond model in de maat van circa 41 of 42 mm.

Ik volg dit forum liefst iedere dag even en heb natuurlijk ook gestemd voor de ltd 2005 en hoop ook dat het O&W gaat worden, dat terzijde. Weet het is geen groot merk maar alle andere criteria zal ie bijna glansrijk halen.

Hoe meer ik lees hoe mooier ze worden en dan denk ik ach ik koop er 2 of 3.
Toch wil ik het graag binnen een budget realiseren wat zo tussen de 1.200 en 1.600 euro ligt.
Mijzelf kennende ga ik voor het klokkie van bijvoorbeeld IWC nieuw van 5000 nu voor 1.600 euro bij ???, inderdaad het lot uit de loterij. Echter als ik dit forum lees dan zitter er hier wel honderden op dit vinkentouw.

Conclusie een enorm aanbod van merkhorloge’s waar ik echt een beetje gek van wordt. Wat advies is dan van harte welkom. Zeker nadat ik een merk heb gezien zoals Anonimo met een helaas net/veel te dure maar wel zeer fraaie horloges zoals de Match Racing Valencia of de Militaire Chrono. De eenvoudige van dit merk (€ 1.550, three glasses) dan weer wat te eenvoudig

met eigen voorkeuren qua merk zijn:
Omega (speedmaster professional day of date day)
Tag Heuer ( Link - Carrera )
IWC (opruimertje)
Panerai (idem)

Of is het verstandig om een nog niet zo bekend merk te kopen zoals de Anonimo door meer te sparen waarbij ik wel een limiet blijf houden van 2.000 euro?

Een net gebruikte zou ook kunnen maar daar word toch best veel geld voor gevraagd.

Voor erbij lijkt mij de ltd 2005 O&W en een klassiek kwaliteitshorloge
perfect.

alvast dank jullie wel

Loek

Ik denk dat de Omega Seamaster Professional 300 aan al je wensen voldoet. Tweedehands ligt deze zelfs ruim binnen je budget.

Wellicht zelfs ook de SMP Chrono. Deze ligt tweedehands zo tussen de 1200/1400 euro.

Allemaal perfecte horloges met een zeer/zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

just my 2 cents

gr,
Hans Mennink

dank jullie wel voor je hulp

Ik ga ze eerst eens “passen”

mvgr
Loek

Zenith Captain is het beste van het beste voor de prijs die je kunt aanschaffen.Hij kost ongeveer in staal 350 euro en heeft een afwijking van hooguit 2 seconden per week en dan loopt hij nog lang niet zuiver genoeg. Het beste caliber is 2542 PC. Zelf heb ik een Zenith cal. 2542, is 35 jaar oud en heeft een afwijking van nog geen 0,1 seconden per dag. Ik draag hem elke dag en het enige wat na 21 jaar is vervangen is de opwindveer.

Een handopwinder/automaat met een afwijking van 0.1 seconden per dag lijkt me wel heel sterk.
Zijn budget is 1300 euro, dus ik zou het niet gelijk een vintage zenith aansmeren. Een wat nieuwer horloge ligt ook binnen die prijsrange.

Hai,

Nadat ik veel heb gelezen, gezien en omgedaan heb ik gekozen uit een aantal merken en modellen.

Omega seamaster chrono of Speedmaster day
Corum Admiral’s Trophy’s cup 41
Anonimo Militaire of Racing
Tag Heuer Carrera

Velen waren achteraf te groot, zwaar of dik.

Het is de Corum geworden welke voor mijn pols niet te dik te groot en te zwaar was. En met een fikse korting viel deze redelijk binnen budget.

Blijf nog wel erg interesse hebben in wat horloges maar ze zijn toch wel heavy
qua prijs :

JLC master compressor auto
Breitling Navitimer
Panerai
allen met lederen band

zal even moeten wachten, heb wel alvast vorig jaar een compleet testbasin in de tuin laten maken om de waterdichtheid van horloges te testen :slight_smile:

dank jullie wel voor de moeite

Loek

Mooie klok loek veel plezier ermee.

Mvg Dennis.

Mooie klok, en ook een aardig test vijvertje :wink:

Geniet van je nieuwe aanwinst.

Ruud

Vijvertje is toch wel mimimaal 300 meter diep???

Hoi,

Vanaf Vaals gemeten ligt de bodem van dit testbassin op exact 328.1 meter diepte. Dus geen plekkie om goedkope horloge’s tot 300 meter uit te testen :slight_smile: :slight_smile:

groetjes

Hoi techno’s

Dat een Zenith presteert om zeer accuraat te kunnen lopen tot namenlijk hooguit 2 seconden per week en nog accurater bewijst dat het mechaniek de beste kwaliteit heeft wat je als consument kunt aanschaffen voor nog geen 500 euro. Die accuratesse is voor mij alleen van belang om in de gaten tehouden wanneer her uurwerk moet worden nagekeken.
Om een horloge aan te schaffen zo’n 35 jaar geleden, ben ik naar de hofleverancier geweest van het Koninklijk Huis. Hij raadde mij aan om een Zenith te kopen.
Alleen Zenith maakt calibers met dezelfde kwaliteit die geen een horlogemerk kan evenaren voor de prijs. Een Zenith vintage van rond de 500 euro is de beste koop die je kunt hebben.
Zenith horloges zijn in die prijsklasse nogal dun bezaaid.
Ieder die iets voor zichzelf aanschaft is vooral gebonden aan zijn eigen voorkeur en terecht. Veel succes met de aanschaf van een goed uurwerk.