Enkele nieuwe aanwinsten

De afgelopen tijd heb ik een paar nieuwe aanwinsten binnengekregen. En houden we niet allemaal van nieuwe aanwinsten?? Daarom een snelle opsomming met verre van perfecte foto´s.

Citizen Eco Drive GMT World Time met Saffier glas.
Ik heb dit horloge al vele malen gehad, maar toch steeds weer verkocht. En plots waren ze nergens meer te vinden. Dat was balen, want het is een ideaal horloge, waar je geen omkijken naar hebt, en waarmee je alles kunt doen.
Het horloge heeft een zuivere GMT functie (de normale uren wijzer is met sprongen van 1 uur gemakkelijk voor- en achteruit te zetten, zonder dat de 24 uurs wijzer meedraait), tevens is het horloge 200 waterdicht, heeft het saffier glas, en het loopt altijd maar door… op tijd en zonder ooit de batterijen te hoeven vervangen.

Nog een horloge dat ik al eens in mijn verzameling had. De Omega Dynamic Targa Florio. Zeer moeilijk aan te komen. Deze kwam voorbij en dan moet je wel toehappen.

Een horloge waar ik zeer van onder de indruk ben is deze Muhle (ja ja nog met Glashutte op de wijzerplaat) Sports M12.
Prachtige wijzerplaat, gebold saffierglas, 100 meter waterdicht, en een betrouwbaar ETA 2824 uurwerk. Tegen nieuwprijs heeft dit horloge al een bijzonder goede prijs/kwaliteits verhouding, laat staan als je ze tweedehands kunt kopen.

En nog een mooie vintage Omega. Kleine sekonde, er zit een 30mm uurwerk (30T2 of een iets latere afgeleide daarvan) in. Volgens velen een van de beste calibers die Omega ooit heeft voortgebracht.
Ik heb de achterkant nog niet opengemaakt, gaat lastig zonder goed gereedschap.

Leuke aanwinsten zeg! De Omega en Muhle zijn mijn favorieten.

leuke en mooie aanwinsten. Zeker de dynamic ziet er goed uit ! zou ik eens op een leren band overwegen, komt de wijzerplaat denk ik mooi bij uit.

Zeer leuke aanwinsten heb je daar Hans. Is het mogelijk om de bezel van de Citizen bij te werken? Dat zou 'm wel mooier maken denk ik. Lijkt me zeker een handige klok.

Leuke aanwinsten!!

De bezel van de Citizen met de bekende wereldsteden erop is prachtig, een tijdje geleden had ik dat ook gezien bij een ander horloge merk van een forumlid.

Veel plezier met de 4 horloges :slight_smile:

Dat zijn mooie klokken (tu)

Die Muhle zou ik ook wel willen hebben!

leuke aanwinsten,voor mij persoonlijk is de Dynamic de favoriet
gr. john

Ik vind die Citizen erg mooi. Misschien inderdaad even mooi oppoetsen?

Veel plezier met de nieuwe aanwinsten!

Paul
Leeuwarden

Hallo Hans, prachtige aanwinsten !
En mensen: beslist zijn review over de Citizen co-drive Worldtime eens lezen !

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/ecodrive.htm

Het is echt de moeite waard en benevens zijn review is er heel weinig te vinden over dit prachthorloge.
Dit is het mijne:

micjam Schreef:

leuke aanwinsten,voor mij persoonlijk is de
Dynamic de favoriet
gr. john

Idem! plaat is mooi in balans.

He, gaaf, de vintage Omega heb ik ook maar dan als nieuw gerestaureerd.
Het is een caliber 266 met 15 (1949) of 17 (1950-52) jewels.

Ik heb hem net open gehad, zal straks de pics posten!

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinsten. (tu)
Het zijn stuk voor stuk begerenswaardige horloges.
Met name de twee Omega’s kunnen mij bekoren.
Veel genot bij het dragen en koesteren van deze fraaie horloges.

Orologio Signaturis Temporis

Ja, stuk voor stuk mooie klokken, Hans! (tu) En net als Coenraad ben ik wel gecharmeerd van die twee Omega’s.
Ik wens je er veel plezier mee!

Mooie aanwinsten weer. Vooral die Omega’s. Door dit soort posts krijg ik steeds meer interesse in deze vintage Omega’s. Ik heb nu nog alleen “nieuw spul”, maar als ik dit zo bekijk… Maar ik vind het nog een beetje “eng” om dat wereldje in te duiken. Hoe kom je eraan? Koop je dit via internet en heb je gewoon heel veel kennis en dus weet je waarmee je bezig bent? Of ga je naar gerenomeerde juweliers op dit gebied?

Michel

Dacht dat de rikketik pas de 20e is ?

Mooie aanwinsten !

Leuke vondsten!! Die Targa Florio is Yummie!!

hans cp

leuk aanwinsten! Succes ermee!

WW