Enkele vragen omtrent Omega "De Ville" en Certina "Argonaut 220"

Beste medeforumleden,

Volgende horloges kwamen in mijn bezit.

  1. Het eerste horloge betreft een Omega De Ville in Mechanische uitvoering. Het horloge verkeert in goede conditie qua uiterlijk.

Probleem: Het horloge is niet op te winden, de wijzers zijn wel te verstellen. Het is alsof het windmechanisme vast zit. Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Hierbij enkele foto’s van het uurwerkje:

  1. Het tweede horloge is een Certina Argonaut 220, een automaat.

Het horloge functioneert vrij goed tot op een paar problemen na. De grote wijzer is licht geplooid waardoor het af en toe hapert. Dit kan natuurlijk verholpen worden. Het flexibele bandje is waarschijnlijk aftermarket.
Mijn vraag omtrent dit horloge: ‘Is dit horloge een herstelling waard?’

Hierbij enkele foto’s van het tweede klokje:


Ook extra informatie rondom de uurwerken is altijd welkom. Beide klokjes zijn gratis verkregen samen met een Tissot PR50.

Dank bij voorbaat,
Lucas

1 like

De Omega zal gewoon stil staan en is vol opgedraaid, dus onderhoud nodig.

1 like

Omega is waarschijnlijk maximaal opgewonden, maar het uurwerk loopt niet. De spiraalveer ligt in ieder geval compleet uit het lood.

Die Argonaut 220 heeft een 25-651 automaat uurwerk. Leuk horloge, redelijke conditie zo te zien. Is het herstellen wel waard.

3 likes

Bedankt voor jullie antwoorden! Beide horloges liggen vermoedelijk al een eindje stil, dus zullen zeker een onderhoudje krijgen.

Die certina laten fixen!!! Anders koop ik hem wel van je :yum: