Ingevuld!
Enquête aankoopproces horloges en WIN een watchwinder. (Help een student met een horlogepassie! :) )
Done, en stuur maar op, die watchwinder
Done, geen watchwinder.
Ingevuld. Watchwinder prima. Vraag 17 vond ik een bijzondere
Klaar!
Succes met de studie.
@SwedishChef @RBK , dank voor het invullen en ik begrijp de reactie. Maar deze vragen zorgt dat ik zometeen een hypothese kan vergelijken met verschillende persona’s en hun customer journey.
Gedaan!
Ingevuld!
Echt super bedankt iedereen voor het invullen!
Aangevuld. Aardig marketingonderzoek.
Groet. Richard.
Ik heb niet erg van m’n onderwijs genoten, dus die was moeilijk. “Werkzaam full-time” is geen werkzaamheid, net zomin als “mechaniek” een reden is of “een leuke extra” daadwerkelijk iets betekent.
Ook de frase “waar vraag en aanbod bij elkaar komen” kan slaan op alles van Watch2Day tot de heler/junkie om de hoek of wellicht de Chopard-winkel aan de P.C. Hooftstraat.
De kwaliteit van de vraagstelling is bedroevend. Wat is je hypothese? En welke conclusie ga je aan die potsierlijke “profielen” knopen? @SwedishChef valt daar terecht over.
Ik besef plots weer waarom ik zo de schurft aan Marketing heb. Mijn eigen verkoop organisatie is ook bevolkt door types die het van Palo Alto tot Brussel over “Persona’s”, “Sales Plays” en de “Journey to Value” hebben zonder te begrijpen wat we eigenlijk doen als organisatie en wie er belang bij zou kunnen hebben.
Het is overbodig te zeggen dat ik je wel veel succes wens bij je studie. Wellicht kun je aan sommige reacties alhier ook een conclusie verbinden.
Dank voor je reactie is het enige dat ik kan zeggen. Toch ben ik van mening dat ik met de antwoorden van deze enquête een duidelijk beeld kan gaan creëren van de customer journey welke past bij verschillende persona’s. Dit niet om vervolgens een marketing plan op te stellen maar om te implementeren op een webpagina en gegronde overwegingen te maken op basis van de resultaten.
Ik hoop dat je daarmee het doel begrijpt van de enquête, naar je commentaar op de vraagstelling zal ik direct gaan kijken en waar mogelijk een aanpassing doen.
Nog een fijne dag en succes op de zaak morgen, laten we ervan uitgaan dat ik na het doen van mijn studie en het doen van vele onderzoeken, ook wel meer begrijp van een organisatie dan enkel een model welke als basis dient van een onderzoek.
Neem daarin graag ook mee dat usability studies van onder andere websites en software aantonen dat de antwoorden van mensen op enquetes vaak geen goed of compleet beeld geven van wat ze daadwerkelijk belangrijk vinden.
Uiteraard is een enquete een middel, maar je hebt oneindig veel meer middelen tot je beschikking om een site usable te maken, click analyses, mockups, blinde tests en interviews… het kan allemaal. Geobserveerd gedrag zegt vaak nog het meest, maar is ook moeilijk te verzamelen in een green field.
Zozo.
On topic: ingevuld!
Vraagstelling is volgens mij niet meer aan te passen al ben ik gelukkig niet vertrouwd met het opstellen en interpreteren van enquetes. Wat ik me altijd afvraag is hoe accuraat een schatting op basis van zo’n enquete mogelijkerwijs zou kunnen zijn. Het aankoopproces hangt van zoveel verschillende factoren dat ik me afvraag of je hier een uitspraak over kan doen met dit beperkte aantal vragen per categorie.
Volgens mij kan je de vraagstelling tijdens een onderzoek niet meer aanpassen. Of je hebt eerst een steekproef gedaan om de vragen te testen
Hé RBK,
Ik doe small business and retail management bij Avans Hogeschool, Breda.
Maar zoals @Zulu al voorstelde, laten we het on topic houden.
Done.
Ingevuld. Succes met het marktonderzoek!