Epos plakmerk?

Naar aanleiding van een item gepost door Seamaster over Epos, ben ik de collectie van Epos eens gaan bekijken. Sommige modellen zijn echt leuk, maarehh…is het niet ‘‘gewoon’’ een plakmerk?

Als je de Lange & Sohne Grand Langematik (ref.nr. 309.025) vergelijkt met de Epos Grand Date uit de Passion-collectie (ref.nr. 3297) dan is het (nagenoeg) exact een kopie.

Daarmee heeft het merk Epos (voor mij althans) afgedaan.

Wat zijn jullie Ideeën/ meningen over Epos?

Ik weet natuurlijk wel dat een vergelijking volledig mank gaat als je naar de prijzen kijkt…dat realiseer ik me goed. Maar is het nou een plakmerk of niet in jullie ogen?

Groet,

Richard

Ik kan me niet voorstellen dat Epos zijn horloge’s bij Lange inkoopt en vervolgens hun eigen naam erop plakt :smiley: Want dat is toch de defenitie van een plakmerk :S

Ruud

ahaaaaaaaaaaaaaaa daar gaan we weer plakkie plakkie…hoe vaak is dit onderwerp al langs geweest ?

Laat ik het dan anders formuleren om die (eindeloze) discussie over de definitie van een plakmerk te voorkomen (En ja…ik weet dat dat in het verleden al vaker is gebeurd) :frowning:
Kopieert Epos niet het model van L&S ?

en

Tja, zeg het maar :smiley:

Ruud

Dank je, Ruud :slight_smile: Die bedoel ik idd…

Ik zie zo op het eerste gezicht best nog wel veel verschillen…

OT Wat heeft L&S trouwens mooie filmpjes op de site. Wat mooi is: het filmpje kan met de muis worden gestuurd. Zo kun je dus heel precies de werking van al die palletjes en tandwieltjes volgen.

Gerwin

Richard,

Mag ik mijn mening illustreren door mijn post van gisteren m.b.t. het merk Sandoz hierin te kopieëren? Ik had nl. vorig jaar een soortgelijke ervaring met Epos: ik kwam exact identieke horloges van het merk Sandoz tegen.

Unquote

Groet,

Gerard

Voordat ik deze foto’s zag dacht ik “Op hoeveel manieren kun je een horloge maken zonder eens een keertje op een model van een ander merk te lijken?”. Maar nadat ik de foto’s zag denk ik er anders over. Vooral de indexen doen mij denken dat Epos toch wel even naar de Lange heeft gekeken, dat zijn geen indexen die je vaak ziet. Aan de andere kant zijn de verschillen toch ook redelijk groot en niet in het voordeel van de Epos zodat ik het jammer vind dat ze niet wat schaamtelozer gekopieerd hebben :smiley:

beter goed gejat, dan slecht bedacht…
groet, frank.

Ik heb nog even in de ArmbandUhren 2007 gekeken. Daar staat Epos ook in vermeld. Een jong merk. Ondanks dat er een vrouw aan de top staat (wat op zich erg hip is natuurlijk) is er, concludeer op basis van dit draadje, weinig creativiteit (alhoewel ze ook wel weer aardige modellen hebben, maar daar ken ik het ‘basismodel’ niet van ;)).

Gerwin

Steeds minder merken hebben een eigen identiteit zo te zien. De Epos en Sandoz modellen zijn gewoon helemaal hetzelfde…

ik vind dat ze prachgtige spullen in hun assortiment hebben, ongeacht waar het gemaakt is of van woie het ontwerp komt.

Ik heb een paar Epos horloges in de collectie waaronder deze 3229. Tot mijn verbazing :roll_eyes:
Je komt precies hetzelfde model kast, wijzerplaat en datum tegen onder de merknaam AGIR watches Maar wie plakt nu van wie ???

20221020_122129

Toch knap dat je na 16 fucking jaar deze post uit de diepste krochten trekt en reanimeert.

7 likes

En dan gewoon op een post van iemand reageert alsof deze gisteren geplaatst is.

1 like

Wel grappig dat ik genoemd werd :grimacing::+1:

Ik zat vanochtend te googlen op mijn favoriete merk EPOS kwam plots dit topicje tegen, oud, belegen maar volgens mij bestaat er geen houdbaarheidsdatum of verjaring.
Dank aan de oplettende lezertjes :+1:

Greets, Martin :smiley: nitraM.

2 likes