Dank allemaal voor de antwoorden.
Ik had ook in mijn gedachte dat Epsom soepeler was dan Saffiano. Tenminste, als ik het bandje vergelijk met onderstand horloge tov de portemonnee van mijn vriendin. Die is gemaakt van Saffiano, maar is dus heel stug.
Goed, er zijn uiteraard meerdere factoren die om de hoek komen kijken die bepalen hoe stug of hoe soepel een bandje kan zijn, waaronder dikte, gevuld of juist niet.
Blij om te horen dat ik niet de enige ben waarbij Hirsch niet bevallen is. Toch is de Bagnore nog wel een bandje die ik een kans wil geven. Ook niet een van de goedkoopste, dus ik verwacht wat meer kwaliteit.
Jullie hebben hele mooie en goede suggesties gegeven en daarbij ook weer meer webshops. Beknibbelen was ik inderdaad niet van plan, want het is een horloge die ik in deze staat niet nog eens kan kopen. Het is namelijk een vintage King Seiko dus er mag echt wel wat moois op zitten. Ik kijk voornamelijk naar zwarte en cognac bruine banden. Ik zit overigens wel vast aan 19mm
Ik zag namelijk in een van de bovenstaande suggesties een heel mooi cognac bruin bandje waar ik direct verliefd op was… maar die is er alleen in 18mm of 20mm
@John ook dank voor de suggestie. Ik kijk op zijn website en ik zie me een hoop moois!!!
Dat is het altijd. Verschrikkelijk zelfzeker in zijn onwetendheid. En het is bij computers zoals met politici en kranten, ze kunnen vrolijk 90% van de tijd complete quatsch uitkakken, mensen geloven ze toch om een of andere onverklaarbare reden. Gell-Mann ten top.
Hun leer-met-rubber bandjes zijn wel top, als uitzondering dan.
Ondanks de haat naar Hirsch, zou ik toch Hirsch Osiris Nubuck willen aanraden.
Ik heb er inmiddels 3 van en allen zijn soepeler dan elke andere lederen (of rubber) band die ik heb.
Ik heb er ooit 1 gehad en die heb ik weggedaan, omdat ie ondraagbaar stug was
Dat was zo’n hybride vegan eucalyptus ding
Saffiano bandjes heb ik hier uit het lichtblauw gevist, via Bulang (JPM) en Etsy. Het zal wel aan mij liggen, maar ik merk geen kwaliteitsverschil. Voor mij is de kleur belangrijker, denk ik.
Hier zijn een paar betaalbare 19mm banden die mij tot nu toe goed bevallen zijn:
De Radstock. Die waren ooit nipt dunner dan nu, maar nog steeds prima, en misschien wat speelser.
De Wax leather variant. Watchgecko heeft sowieso veel in 19mm, en daar zitten best prima banden tussen, ook met Epsom, Chromexcel, diverse soorten Italiaans leer, en ga zo maar door.
De Colareb Bologna in lamsleer is ook een geweldig bandje. Ik heb de donkerbruine, lichtbruine en blauwe varianten allemaal in 18, 19 en 20mm, en die dragen voor mij erg fijn. Direct ook het enige licht gevulde bandje wat ik heb.
De Prestige krokodil met kleine schub. Ik heb 'm in blauw gehad, geweldig bandje voor niet al te veel geld. Ze hebben ook cognac, maar die is op dit moment in 19mm uitverkocht, zag ik. Waarschijnlijk te bestellen. Kost voor een alligatorleren band niet veel, waarschijnlijk door de kleinere schub.
Ik voelde me laatst helemaal het heertje met een Epsomband van LIC, kreeg ik meteen de wind van voren thuis dat het lelijk stond. Op mijn antwoord dat dat nu mode is kreeg ik te horen “op dat forum van je zeker”. Ymmv
Het was de Hirsch Bark van de Performance lijn. Ook deze had die segmentjes en was buigzaam zoals jij laat zien, maar niet soepel om de pols.
Verre van confortabel omdat deze niet lekker om de pols krulde.
Ik vind het vooral belangrijk dat een bandje dun en soepel is, maar smaken verschillen uiteraard.
Het hangt trouwens ook heel erg van het horloge af wat goed past en staat. Aangezien het een vintage king seiko is, kijk ook eens naar licht exotische variaties als hagedis, alligator, struisvogel etc… Doet het mijns inziens vaak goed met vintage.