er is een nieuwe Spinnaker Piccard

Ik zag 'm net voorbij komen, verleden maand uitgebracht en ik vond hier nog geen topic over
wel over de eerste versie - de Spinnaker Piccard 550 fathoms van 2020.
De Spinnaker is losjes geïnspireerd op de fameuze Rolex Deep Sea Special
Nu doet Spinnaker het nog eens dunnetjes over, maken het ding nog eens wat goedkoper, en blijkbaar is het weer een slimme marketing zet, want ze zitten al door hun voorraad heen en ze zijn pas terug leverbaar vanaf juli.

De nieuwe versie heeft wat minder forse specs, een waterdichtheid tot “slechts” 550meter en ze hebben er een NH35 in gestoken.

ik vind 'm iets beter geslaagd als de eerste versie, en scherpe prijs ook wel, maar niets voor mij
wie heeft hier nou een klik mee ?

er zjin versies wijzerplaat in het zwart, blauw of groen
SP-5098-11 Hunter Green voor 449€
SP-5098-22 Dark Cerulean voor 429€
SP-5098-33 Volcano Black ook voor 429€

3 likes

Kan er ook niet warm voor lopen.

2 likes

Mooi, maar voor mij een te grote kroon :roll_eyes:

1 like

Helaas niet mijn keuze

1 like

Even ter vergelijking, fotootje van de Rolex Deep Sea Special
Kroon is wat smaller en hoger

2 likes

Als je doel is om er echt diep mee te gaan duiken, is het vast een prima ontwerp. Maar als het doel is om er op het land mee te gaan rondlopen, vind ik het persoonlijk een nogal kolderiek ontwerp waarbij de verhoudingen compleet zoek zijn.

Gruwel! :scream:

De HFLE 22 :thinking:

1 like

Ook nog even ter vergelijking, de Spinnaker Piccard SP-5082-01 van 2020

Grapjas

Dat is zo’n beetje de Spinnaker filosofie, ze hebben ondertussen toch al behoorlijk wat leuke ontwerpjes uitgebracht, altijd leentjebuur gespeeld bij de klassiekers en hangen er dan een attractief prijskaartje aan.
Spinnaker doet alleszins een poging om en beetje op te vallen met hun ontwerpen en dat lukt soms aardig.
Vlak voordat ik hier op het forum kwam heb ik nogal impulsief een Spinnaker Hull gekocht en die krijgt toch best wel wat draagtijd.

1 like

Nou, nee, ik laat deze aan me voorbij gaan

Het is allemaal een beetje teveel van het goeie…
Alles aan dit horloge is te groot en/of uit proportie

Maar ik ben sowieso niet zo’n duikerstype hoor