Er komt weer een mooitje aan...!

Ik ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet… In elk geval niet klein!!
Komt uit 1972, uit mijn hoofd is de diameter 44 mm…

Ja, op zo,n model heb ik een paar maanden geleden ook eens kansloos geboden.
Er bestaan ook nog meer rondere modellen van.
Deze grote modellen zie je niet echt vaak.
Groet. Chris

Mooi! Ik ben benieuwd naar je eigen foto’s! (tu)

En naast mijn Ufo:

En dan te bedenken dat de geel/gouden ook onderweg is :smiley:

Goed bezig Robbie (tu) wederom een prachtexemplaar. Mag ik zo vrij zijn om te vragen of deze “inkoopwoede” :wink: in het kader is van dit project? http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,89392

Leuk ding Rob. Hoe verzet je nu de bezel? Zit er ergens nog een kroon verborgen?

De Seiko’s uit deze periode met een bezel onder het glas hebben meestal een verstelmogelijkheid via de (in de normale positie!!) kroon…

Ha, weer wat geleerd! Dank je.

Hoi Marten,

Deze beauties zijn voor mijzelf. Voor de Vintage van de week heb ik een overeenkomst met een gerenommeerde handelaar in Seiko vintage horloges. Die levert ze geserviced, schoon etc. aan.
Deal is dat ik ze een week op optie krijg en ze ook slechts 1 week op mijn site staan. Daarnaar verkoopt hij ze via zijn eigen site, Ebay, aan andere handelaren (hoe hij ze verkoopt maakt mij niet uit… Hij doet het in elk geval goed genoeg om regelmatig met ouders en zus op zijn kosten op leuke vakanties te gaan).

Inderdaad, wat Bernard zegt klopt. Hij kan beide kanten op, maar ik merk dat tegen de klok in makkelijker gaat.

Wanneer ga je van start met de ‘Vintage van de Week’?

Ik denk half september, na mijn vakantie.

Inmiddels is er een tweede aangekomen:

excuus voor de pluisjes op het glas…
Heeft -nog- een wegwerp bandje, ik ben aan het kijken wat de juiste stalen band voor dit model was.

Mooi geel is niet lelijk:) Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Het wordt nu echt tijd voor een Seiko 5 museum;)

(PS, wanneer komt de vintage van de maand?)

zien er prachtig uit ik zelf vind dat ze alle twee mooi bij elkaar passen in je verzameling.

veel draag en kijkplezier met je nieuwe aanwinsten.

groetjes jon

Leuk stel zo! De ene 70 proof en de andere 70 resist. Verschil moet er zijn, kennelijk.
Gefeliciteerd hoor :slight_smile: .

Dat had ik niet eens gezien… ff uitzoeken hoe dat komt.

Uitgezocht.
Komt door de leeftijd.
1970 is de gele: proof
1972 de blauwe: water resistant.

Seiko ging in 1971 meedoen met de internationale aanduidingen…

Hoi Rob,

Je houdt wel van kleurrijk zie ik. Mooie exemplaren!

Nu je de verschillen weet, moet je natuurlijk van elke kleur beide uitvoeringen hebben :slight_smile:

Groeten,

Martin

Dat is een fraai duo! Mooi!! (tu)