...Er was ook nog een ander 'Sint cadeautje' (van mijn pa)

Eindelijk eens een fatsoenlijk wekkertje met mooie geblauwde wijzers, verzilverde plaat en een mooi bekend merk… ook zeer content mee :wink:

Wow, topstukkie. Weer es wat anders dan dat digitale gepiep.

Maar doe mij toch maar dat digitale spul… hou wel van snoozen :stuck_out_tongue:

Ik weet niet of het gepast is, maar wat een schatje!

Zit er leer aan de buitenkant?

De Sint houdt maar niet op zeg, leuk ding hoor(tu)

Een Sint met smaak, gefeliciteerd!

wow waanzinnig, wat een klok, veel plezier ermee.:smiley:
grt arie.

prachtig gewoon das een geslaagd cadeau

Is dat nou zo’n 8-daags klokje?

Erg leuk&nostalgisch!

Martin

MartinB Schreef:

Is dat nou zo’n 8-daags klokje?

Erg leuk&nostalgisch!

Martin

Gelet op de 8 onderaan denk ik van wel. Volgens mij is het uurwerkje hierin toch ook dat uurwerkje dat door Panerai gebruikt is.

Heeft iemand misschien meer info?

hoeveel steens weet ik zo niet, maar meer info zou ook welkom zijn over deze uurwerken!

Quote van een website:

Panerai Luminor 1950 Angelus 8 Days Watch, special limited edition, solid brushed stainless steel case (47mm diameter, not including crown guard) with sapphire crystal see-through back, polished stainless steel bezel, black alligator leather strap with stainless steel Panerai buckle, black dial, small-seconds dial at 9 o’clock, manual-winding mechanical movement, fully protected crown-lock mechanism, anti-glare sapphire crystal, water resistant to 100m.

Very limited production, only 150 pieces produced total.

The Angelus 8 Days movement, adopted by Panerai in the 1940s in order to supply the Italian Navy with a time-measuring instrument which was as reliable and accurate as possible, is revived and consecrated in the Luminor 1950 8 Days. A solid movement of outstanding reliability, it is large in size and has a feature which has become a distinctive trade mark of Panerai: the small seconds dial at 9 o’clock, in a position directly opposite the winding crown. Now the Angelus calibre lives again in a strictly limited series of 150 units recovered from the past. The movements have been completely restored to new condition, with all parts being overhauled or renewed. The style of the leather strap also recalls the Panerai’s position as a supplier to the military, with the highly visible sewing enhancing the sports character of the Luminor 8 Days.

Het gaat om het Angelus cal. 240:

Quote (


):
A further improvement by Panerai was to install a 16 ligne, 15 jewels, 8 day power reserve caliber SF 240 Angelus movement to 6152-1s which also allowed a seconds counter complication to be added to the dial slightly to the right of 9 o’clock. Modern day Panerais replace the 9 with a larger seconds counter whereas on the Vintage dials the no. 9 is retained.

Dus 15 jewels, 8 dagen reserve, kleine seconde is bij dit uurwerk mogelijk op 9 uur.

Da’s precies de reden dat ik er naar vraag.
Hierdoor zijn dit erg prijzige uurwerkjes geworden. de 240’s schijnen al over de €1000 te gaan, voor het uurwerk alleen…

MartinB Schreef:

Da’s precies de reden dat ik er naar vraag.
Hierdoor zijn dit erg prijzige uurwerkjes
geworden. de 240’s schijnen al over de €1000 te
gaan, voor het uurwerk alleen…

Klopt, maar soms komen ze er nog voor 300 dollar tussendoor, ik heb er enkele maanden terug een zien gaan voor zo’n prijs.

Thanks!

Als ik het dus goed begrijp zal hier een uurwerk in zitten wat enigzins overeenkomt met dat uurwerk van de Panerai? (dan wel zonder de alarmfunctie etc?

maar de wekkertjes uit de Junior serie hadden volgens mij vrijwel allemaal een kaliber 190 (22 lijns) aan boord; op een foto is dat lastig te zien, omdat afmetingen moeilijk in te schatten zijn.
Het kleinere kaliber 240 (16-lijns, zoals gebruikt in de Panerai) zat in de Lilliput wekkertjes (front ongeveer 40x40mm);
Als het een sleutelopwinder is, dan kun je het naast de afmetingen, meteen zien aan de achterkant: zit het wijzer (tijd) verstelknopje in het midden (centraal), dan is het een kaliber 190…

Hoe het ook zij: het is een fantastisch mooi klokje, heel erg charmant, echt iets waar een liefhebber in stijl mee wakker kan worden! (tu)

Groet,
Paul

Thanks Paul!

Hij is zeker geen 4cm eerder 8cm groot, de verstelknopjes zitten echter diagonaal in de hoeken van het uurwerk, in het midden zitten er 3 schroefjes voor de bevestiging van het stofdeksel/de bel.

Zal er nog eens een foto van maken tzt, maar als ik je verhaal zo lees zal het dan om een ander uurwerk gaan dan de beiden die je opnoemde?

groetjes!

P.s. wakker worden in stijl lukt wel als je niet in diepe slaap bent, de bel is veel te subtiel :wink:

Paul K Schreef:

maar de wekkertjes uit de Junior serie hadden
volgens mij vrijwel allemaal een kaliber 190 (22
lijns) aan boord; op een foto is dat lastig te
zien, omdat afmetingen moeilijk in te schatten
zijn.
Het kleinere kaliber 240 (16-lijns, zoals gebruikt
in de Panerai) zat in de Lilliput wekkertjes
(front ongeveer 40x40mm);
Als het een sleutelopwinder is, dan kun je het
naast de afmetingen, meteen zien aan de
achterkant: zit het wijzer (tijd) verstelknopje in
het midden (centraal), dan is het een kaliber
190…

Hoe het ook zij: het is een fantastisch mooi
klokje, heel erg charmant, echt iets waar een
liefhebber in stijl mee wakker kan worden! (tu)

Groet,
Paul