Er wordt geluisterd

Dat klopt. Maar dat is andersom ook zo, bij een 38mm die naar 43mm gaat. Vooral ingeval van datum en/of subdials krijg je dan een ander ‘plaatje’.

Sommige horloges moet je ook gewoon in zijn waarde laten… Anders kan iedereen straks alles dragen, das toch ook niet leuk? Ik heb ook horloges die ik erg mooi vind maar ze passen mij gewoon niet. Maakt de keuze om het niet te doen ook makkelijk.

Graag met de power reserve op de achterkant. Dan mag de rest zo blijven.

De meeste SARX- en Presage horloges zouden wat mij betreft ook 38mm mogen worden.

3 likes

De Rolex Oyster Perpetual dark rhodium in 42mm zou voor mij ook zeker wenselijk zijn…

Meh, het is geen Credor handwinder he? De Spring Drive rotor zal het zicht erop vaak blokkeren.

Los daarvan en een daardoor hogere prijs, hebben we dan nog wel een gang reserve meter nodig? Ik weet niet van jou, maar indien deze er ooit zou komen draag ik hem sowieso wel iedere 3 dagen!

Amen mijn beste!

Daar heb je een punt.

Nee. Ik heb gangreserve nog nooit begrepen. Tenzij je een handwinder hebt en het moet weten omdat je de spoorwegen ermee regelt.

Ach, als ie stilvalt kun je 'm opwinden en gelijk zetten. :slight_smile:

Als ‘ze’ echt luisteren heeft de nieuwe Sub wel nog 40mm omtrek, maar weer normale lugs. Hij draagt nu als een 42mm met die stevige lugs/maxi case.

3 likes

Absoluut de Pelagos! 39 mm. graag en L2L zo rond de 46 mm. Dan ook de ETA er maar weer in om de hoogte binnen de perken te houden en uiteraard wel in titanium. Dat zou de return of the Pelagos bij mij betekenen want wat een mooi horloge blijft dat…

Fijne zondag!

5 likes

Klaar. En een Samurai in 39mm.

5 likes

Dat zou wat zijn! :heart_eyes: Haast niet voor te stellen eigenlijk.

1 like

Een Rolex Sub in 36mm lijkt me ook wel wat :heart_eyes:

Dat lijkt me dan echt niet kunnen qua die verhoudingen waar je het net over had. Een 38mm wel natuurlijk, zoals al die oudjes uit de 70s :sunglasses:

Ik hoop ook dat de trend van de grotere horloges een beetje gaat verdwijnen. Duikers terug naar 40, sport 38 en dress weer 36.

Zoals het heurt.

8 likes

Dit!

De Tudor sub in 36mm, moest ik aan denken als mooi voorbeeld.
Is die een beetje in verhouding @malus65 ?

2 likes

Steinhart Ocean One GMT in 39 mm.

1 like

Dat is het punt ook.

Ik heb hem net opgezocht en ik trek mijn woorden terug. Die ziet er puik uit. Ref 75090

Foto van het web:

8 likes

Ja die, en dan met blauwe bezel, mjam!

3 likes

Ja die is perfect in verhouding vind ik. Gekocht toen deze maat echt niet populair was, maar doordat de trend begint te keren neemt de belangstelling voor deze rap toe. En terecht.

13 likes

Mag van mij ietsje meer PETIT prince dan BIG pilot zijn :wink: