Erebus Ascent: welke van de twee?

Gewaardeerde horloge-enthousiasten,
Ik twijfel over de kleur van een (voor mijn doen) spontane aankoop van een Erebus Ascent (horloge van Just One More watch).

Wat mij betreft een horloge dat voor mij een hoop boxen afvinkt:
Dressy sport
Gefacetteerde wijzers
Bijzondere / geen standaard wijzerplaat
Kast vorm die ook aan de zijkant vlakken heeft
Onder de 40mm

Er zijn 12(!) kleuren. Ik twijfel over onderstaande:

Welke heeft jullie voorkeur en waarom?
Of raden jullie iets geheel anders aan.

• Oranje
  • Paarse helix
  • iets anders
0 stemmers
13 likes

Paars als je het mij vraagt en dat deed je :grimacing:.

2 likes

Paars natuurlijk. Daar zit nog een pak detail in, oranje is plat.

Die paarse is op de close-up erg gaaf… Op de render lijkt het wat te fel en opvallend.

Net gemaakt… tijdens dat jij deze ook gemaakt hebt. Lukte mij niet op mijn telefoon.

én bedankt voor je mening!

1 like

Vind de paarse helix het mooist (zwart heeft ook wel iets). Welke band ga je nemen? Oyster of jubilee…

Allebei heel mooi. Toch heb ik een voorkeur voor de paarse (maar dan wel met de oysterband).

Mijn voorkeur zou Oranje op Oyster, Paars op Jubilee zijn.

1 like

Die paarse is wel echt gaat!
Mijn brein kan die Helix niet verwerken elke keer als ik er naar zou kijken dus persoonlijk zou ik voor oranje kiezen maar de paarse kleurstelling is echt gaver dan oranje
Krijg bijna keuzestress terwijl ik niks te kiezen heb :sweat_smile:

Succes met je keuze maken!
paars op jubilee :wink:

allebei mooi maar de structuur op de paarse geeft de doorslag :+1:

wat je ook kiest, ik vindt ze buiten de zwarte bijna allemaal prachtig :ok_hand:

Paars!:wink:

Paars heeft (lijkt het) meer details …. dus :trophy:

Eerste oogopslag zegt paars bij mij. Als ik er wat langer naar kijk vind ik het wel een beetje gotische mystiek uitstralen en ik weet niet zeker of dat mij echt kan bekoren. Op een sport/ gada vind ik veel dimensies mbt detaillering namelijk ook al gauw een beetje tegenspreken.

Edit. Ik zit misschien een beetje te ver door te zagen, hij kan het goed hebben. Mijn stem gaat uit naar paars.

Paarse wijzerplaat is wel heel gaaf, misschien wat minder tijdloos dan de bruine. Ik zou zelf voor de paarse gaan.

even de opties posten voor iets anders:

ik ga voor Malachite of Aventurine.
Dag GS-achtig patroon komt net niet scherp genoeg over; en daar zou ik me snel aan ergeren.

1 like

Met dar strepen patroon bedoel ik.

Even een gewetensvraag: Is dat emaille wel emaille? Want voor 330 ekkies zie ik niemand een emaille plaat maken. Ook op de renders ziet hij er veel te strak uit, ik zie geen dimples en zo die op een emaille-proces wijzen, geen korrel op de plaat, geen hoogteverschillen in de lagen, niks. Dat voelt alsof ze, net als Stowa, een hoogglans lak hebben aangebracht die emaille na moet bootsen.

Ik vind paars mooier dan oranje, al twijfel ik wel of een patroon en een fumé niet teveel van het goede is.

Man, wat is hier naar Grand Seiko gekeken, zeg. Ik denk dat ik toch de oranje sunburst zou pakken, want een helix-patroon bovenop fumé is me achteraf toch wat te druk.

2 likes

:point_up_2:+1

Oranje!!!

Ik denk dat de drukke structuur van de paarse snel gaat vervelen.