Erfenis, Help: Geelgouden Baume et Mercier,Lady

Seiko maakt ook geen Tudors, zover ik weet… Was een geintje man.

Zoek eerst eens naar duidelijke goudmerken. Tip - neem een loupe er bij. :wink: …dat het achterdeksel goudkleurig is, zou je theorie kunnen onderbouwen. Bij vergulde horloges is die altijd van staal - anders slijt in no-time die 10 micron er af.

1 like

Kappuh nou…:joy::joy:

2 likes

Dus wel :wink: Voorbeeld de SBGA089:

sbga089-2

3 likes

Bwahaha, ik stik zowat :joy:

7 likes

De goudwaarde… Breng hem langs een goudopkoper en je weet het

1 like

Dag Taconew,
Ik ben geen lid van Catawiki, wel van HF.
En misschien heb ik ook wel méér vertrouwen in HF.

1 like

Op het achterdeksel staat slechts 1 getal:

0585

Dit getal staat in een rechthoek.

keurtekensgoud

2 likes

Bedankt , ik ga de salontafel even poetsen , want die proeste ik onder de koffie van het lachen.

:joy:

4 likes

Heb geen verstand van horloges…
0585 is in ieder geval geen netnummer.

(0)585 staat 58,5% oftewel 14karaats goud.

De waarde is natuurlijk afhankelijk van het gewicht… maar dan heb je het over sloopwaarde. En dit is niet de waarde vh horloge.

Een snelle google bracht me oa hier:

https://www.chrono24.com/search/index.htm?braceletMaterial=413&caseMaterials=3&dosearch=true&manufacturerIds=21&maxAgeInDays=0&pageSize=60&priceTo=-1&redirectToSearchIndex=true&showpage=2&sortorder=0

Jawel hoor: Massa, Carrara in Italië :smiley:

4 likes

De waarde is wat iemand anders bereid er is voor de te betalen. Kan je je vinden in die definitie?
Ga dan op zoek naar een koper :wink: Persoonlijk acht ik de kans dat je meer krijgt dan de goudwaarde nihil.
Maar YMMV.

Goud plus een kratje bier lijkt me echt max. Dames en dan nog klein ook = 0.0 vraag naar.

Op basis van de merktekens, dank @Cris01, is zowel het horloge, de kast, 14 krt geelgoud en ook de band is 14krt geelgoud.

1 like

Heb je ook een foto van het merkje?

Ja, ik heb een foto van het merkje op de bracelet.
Overigens staan er op de band 4 merktekens.
Ik heb géén Apple Samsung numéro 10, maar slechts een bescheiden G5.
Daarmee kan ik slechts bescheiden foto’s maken:

Hier op zie je precies helemaal niks…

2 likes

Wat weegt ie? dat delen door twee ( uurwerk en dial etc zijn niet goud) en dan vermenigvuldigen met 19,- per gr 585 14k inkoopwaarde bij een goud opkoper.
Dat is het waard, meer niet.

2 likes

Ben er nog niet achter hoe Quoten werkt…

Maar TS heeft het hier over een erfenis… waarvan 1 van beide broers de buit wil verdelen. Goudwaarde zou dan niet aan de orde moeten zijn.
Indien dat wel zo is dan is een complete demontage noodzakelijk.
Alleen dan is het totaal aantal grammen bekend…de rest is giswerk.

Indien de goudwaarde niet relevant is, maar 1 van beide het horloge wil houden dan kom je er niet met enkel de goudwaarde… of de ander wil zich hiervoor laten uitkopen(?) Het horloge zal altijd het een x-waarde hebben afhankelijk vh goud maar daarnaast een mogelijke emotionele waarde.
Een taxatie van de waarde in de huidige staat is dan het enige juiste om te doen.

Maar soms is het beter de ander gunstig te stemmen om vervolgens een ander stukje erfenis zelf te kunnen houden.

20.52 op dit moment… een snelle verkoop bij een redelijke inkoper levert iderdaad 19.00 op…
Maar wanneer je van een gokje houd zijn er een paar die dichterbij de waarde komen.