Seiko maakt ook geen Tudors, zover ik weet… Was een geintje man.
Zoek eerst eens naar duidelijke goudmerken. Tip - neem een loupe er bij. …dat het achterdeksel goudkleurig is, zou je theorie kunnen onderbouwen. Bij vergulde horloges is die altijd van staal - anders slijt in no-time die 10 micron er af.
De waarde is wat iemand anders bereid er is voor de te betalen. Kan je je vinden in die definitie?
Ga dan op zoek naar een koper Persoonlijk acht ik de kans dat je meer krijgt dan de goudwaarde nihil.
Maar YMMV.
Ja, ik heb een foto van het merkje op de bracelet.
Overigens staan er op de band 4 merktekens.
Ik heb géén Apple Samsung numéro 10, maar slechts een bescheiden G5.
Daarmee kan ik slechts bescheiden foto’s maken:
Wat weegt ie? dat delen door twee ( uurwerk en dial etc zijn niet goud) en dan vermenigvuldigen met 19,- per gr 585 14k inkoopwaarde bij een goud opkoper.
Dat is het waard, meer niet.
Maar TS heeft het hier over een erfenis… waarvan 1 van beide broers de buit wil verdelen. Goudwaarde zou dan niet aan de orde moeten zijn.
Indien dat wel zo is dan is een complete demontage noodzakelijk.
Alleen dan is het totaal aantal grammen bekend…de rest is giswerk.
Indien de goudwaarde niet relevant is, maar 1 van beide het horloge wil houden dan kom je er niet met enkel de goudwaarde… of de ander wil zich hiervoor laten uitkopen(?) Het horloge zal altijd het een x-waarde hebben afhankelijk vh goud maar daarnaast een mogelijke emotionele waarde.
Een taxatie van de waarde in de huidige staat is dan het enige juiste om te doen.
Maar soms is het beter de ander gunstig te stemmen om vervolgens een ander stukje erfenis zelf te kunnen houden.
20.52 op dit moment… een snelle verkoop bij een redelijke inkoper levert iderdaad 19.00 op…
Maar wanneer je van een gokje houd zijn er een paar die dichterbij de waarde komen.