Erfenis, Help: Geelgouden Baume et Mercier,Lady

De waarde is wat iemand anders bereid er is voor de te betalen. Kan je je vinden in die definitie?
Ga dan op zoek naar een koper :wink: Persoonlijk acht ik de kans dat je meer krijgt dan de goudwaarde nihil.
Maar YMMV.

Goud plus een kratje bier lijkt me echt max. Dames en dan nog klein ook = 0.0 vraag naar.

Op basis van de merktekens, dank @Cris01, is zowel het horloge, de kast, 14 krt geelgoud en ook de band is 14krt geelgoud.

1 like

Heb je ook een foto van het merkje?

Ja, ik heb een foto van het merkje op de bracelet.
Overigens staan er op de band 4 merktekens.
Ik heb géén Apple Samsung numéro 10, maar slechts een bescheiden G5.
Daarmee kan ik slechts bescheiden foto’s maken:

Hier op zie je precies helemaal niks…

2 likes

Wat weegt ie? dat delen door twee ( uurwerk en dial etc zijn niet goud) en dan vermenigvuldigen met 19,- per gr 585 14k inkoopwaarde bij een goud opkoper.
Dat is het waard, meer niet.

2 likes

Ben er nog niet achter hoe Quoten werkt…

Maar TS heeft het hier over een erfenis… waarvan 1 van beide broers de buit wil verdelen. Goudwaarde zou dan niet aan de orde moeten zijn.
Indien dat wel zo is dan is een complete demontage noodzakelijk.
Alleen dan is het totaal aantal grammen bekend…de rest is giswerk.

Indien de goudwaarde niet relevant is, maar 1 van beide het horloge wil houden dan kom je er niet met enkel de goudwaarde… of de ander wil zich hiervoor laten uitkopen(?) Het horloge zal altijd het een x-waarde hebben afhankelijk vh goud maar daarnaast een mogelijke emotionele waarde.
Een taxatie van de waarde in de huidige staat is dan het enige juiste om te doen.

Maar soms is het beter de ander gunstig te stemmen om vervolgens een ander stukje erfenis zelf te kunnen houden.

20.52 op dit moment… een snelle verkoop bij een redelijke inkoper levert iderdaad 19.00 op…
Maar wanneer je van een gokje houd zijn er een paar die dichterbij de waarde komen.

Er is geen exacte waarde aan iets te hangen,als het niet gewild is.
De enige vaststaande waarde in deze is het gewicht aan goud en zelfs dat is aan variatie onderhevig.

Wat vandaag 19 euro p/g is ,kan morgen 19,05 p/g zijn en dan is het maar net hoeveel lef je zelf hebt om daar op te gokken.

Precies, hier gaat het om: @Rob-055

Ik wil het horloge behouden maar mijn broer gaat niet akkoord met de sloopwaarde in goud.
Het gaat om de erfenis van een schatje van een geelgouden horloge en niet om gouden tanden en gouden kiezen.

Dan bied je daar iets boven? Of denk ik dan te simpel?

Het is zeker een leuk ding maar vrouwen houden over het algemeen niet van horloges, helemaal niet als het een vintage is. Als er JLC of Rolex op de wijzerplaat had gestaan had je ook figuurlijk goud in handen maar nu rest enkel de letterlijke waarde van het goud.
Laat je broer anders eens bij wat horloge handelaren binnenlopen, grote kans dat hij daarna wel voor de goudkoers schikt want door de vrouwenvintagemarkt wil waarschijnlijk niemand hem overnemen (voor meer dan de goudwaarde).

2 likes

Ik merkte het zelfs al bij een Omega. Die heb ik ook gewoon tegen de goudprijs verkocht terwijl dat toch eigenlijk ook wel een groot merk is.

Dan laat je hem toch een koper zoeken?

1 like

Stel voor aan je broer om het horloge te laten taxeren bij een juwelier en geef aan dat jij de taxatie zal betalen en de uitkomst / wat het spul waard is.

Anders laat je hem naar de taxateur gaan met het horloge dan weet hij zeker dat de juwelier een eerlijke taxatie doet.

1 like

En dan geen taxatie voor verzekeringsdoeleinden, want daar heb je niets aan. De enige taxatie waar je IMHO iets aan hebt, is waar de juwelier het horloge zou willen kopen. Als die te laag is, laat je je broer zelf een koper vinden. Hij wil kennelijk meer, laat hem dan ook zelf het werk doen. Eerlijke verdeling van arbeid in mij ogen.

Wat een gedoe.

2 likes

Idd. Ben wel zooooo benieuwd hoe deze afloopt. Hoop niet dat de familierelaties onder spanning komen te staan… hoe mooi dit horloge ook is, er gaat niets boven familie!

:expressionless:

1 like

Dat zal ik ook niet verwachten (mits de staat aardig is). Omega reken ik ook zeker tot de grote merken maar misschien dat het formaat de waarde geen goed deed?