Erfenis, Help: Geelgouden Baume et Mercier,Lady

Waarom vind ik

?

De kast breedte is 17 mm exclusief kroon.
De kast hoogte is slechts 4 mm, exclusief bol glaasje.
En daarin zit dan een automatisch B+M uurwerk.
Hoe krijgen ze het technisch voor elkaar? Prachtig!

Ik vind je idee om het om te laten smelten naar gouden tanden en kiezen eigenlijk de beste van alle opties.

Ik ben momenteel op zoek naar een gouden cap voor over één van mijn laterale snijtanden, dus de eerste koper heb je al (mits het goud zijn glans behouden heeft).

5 likes

Wat een gedoe tussen broers.

Schitterend! Je loopt wel steeds met brillendoekjes maar soit.

4 likes

Dan heb je wel rosé gouden tandvlees na een tijdje.

2 likes
2 likes

Dat heb je verkeerd gelezen:

Het gaat mij om de waarde van dit mooie horloge ánders dan de sloopwaarde in goud.

Zoals al aangegeven ís de waarde de sloopwaarde is goud óf wat de gek ervoor geeft natuurlijk. En ja mooi of niet, zelf kun je het toch niet dragen of heb je smalle vrouwen polsen?

1 like

Mijn taxatie, voor wat die waard is: de goudwaarde plus 20 euro voor het uurwerk.

En dat is dus bij elkaar EUR 200 of zo. Niemand gaat je er meer voor betalen. B merk en klein.

Merk is zelfs nauwelijks van invloed, het is een dameshorloge: dus geen drol waard, het is een oud ding en het is uiterst gedateerd qua uiterlijk. Een servicebeurt is zelfs economisch onverantwoord.

Die is er dus niet, dat probeert iedereen je hier duidelijk te maken. Langzamerhand begin ik denken dat jij die broer bent, die met sloopwaarde geen genoegen wil nemen. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Nee, ik ben de horloge liefhebber die dit horloge wil behouden. @lencoth

Maar ik zit hier met een schat van een geelgouden horloge in mijn handen, waarvan ik net ontdek dat zij begin 2017 nog een servicebeurt heeft gehad van Euro 165 (waarbij ook lichte roestvorming verwijderd is). Vervolgens krijg ik van veel deskundigen op dit forum te horen dat de waarde varieert tussen “een drol” en max Euro 200 eventueel plus een krat bier.
En daar krijg ik bijna tranen van in mijn ogen.

Anderzijds: als mijn broer (overigens prima relatie mee) zich alsnog kan vinden in bovenstaande HF taxaties, dan kan ik op een voordelig wijze dit - voor mij prachtige en waardevolle - horloge behouden.

Misschien dat je de gemaakte servicekosten nog enigszins kunt verwerken in de prijs die jullie onderling afspreken?

1 like

Om toch ff mee te praten: als je de foto’s niet op een glimmende reclame folder zou maken worden ze beter. Verder als jullie moeten delen en je wilt een hogere prijs: kijk eens naar de gemiddelde prijs van dit soort horloges te koop aangeboden op bv chrono24…

1 like

Die dan ook jaren te koop blijven staan (zegt iets over de prijs)

3 likes

klopt, maar ik hoef ook geen hoge prijs, en @Rene1 hoeft hem niet te verkopen…alleen broerlief wordt er beter van :joy:

Als er al zoveel gesteggel is over een damesklokkie die overtijd is …

1 like

dames die overtijd zijn worden gevaarlijk…

1 like

Staat er een keurmerk in ? In de kast )
Mooi horloge overigens !! Niet laten omsmelten :wink:
Gecondoleerd !

1 like

Ik begrijp je gevoel. Anderzijds had ik vroeger een baas die vaak zei “Life sucks. Deal with it” :wink:

4 likes