Het is een prima horloges als je een dame bent.
Kortom, geef m aan een vrouwelijk familielid, bij voorkeur iemand met een warme herinnering.
Dan is het namelijk: persoonlijke waarde: onbetaalbaar.
Financieel is het helaas anders. Je kunt een Lada voor 15k restaureren. De kans dat ie daardoor 15k meer waard wordt is 0,0%.
Gisteravond gezellig uit eten met broer. Hij heeft alle HF reacties gelezen en was erg onder de indruk (behalve van 1 reactie).
Ik mag het horloge behouden om niet.
Bedankt HF.
Als je echt een liefhebber bent, dan verpats je dit ding en gebruikt het geld om te sparen voor een ander horloge⦠Ik snap de sentimentele waarde, maar meer dan dat is het helaas nietā¦
Nee serieus, hierboven staan toch veel reacties van dezelfde strekking? Ts heeft het steeds over zijn āschatā, en dat is het op basis van feiten toch echt niet helaas. Zoals aangeven kan dat op basis van sentimentele waarde uiteraard wel zo zijn voor ts.
Even hypothetisch. Jij erft het huis van je overleden ouders, daar zit een badkamer in die jij prachtig vindt, waar je als kind lekker in hebt liggen badderen en waar je veel goede herinneringen aan hebt. Kom ik ongevraagd je huis binnen wandelen en vertel ik je even dat je badkamer een goedkope shit badkamer is en dat je die maar even uit moet breken terwijl ik je adviseer dat je gaat sparen voor een normale badkamer⦠Zo komt jouw reactie op mij over
Sentimentele waarde kan belangrijker zijn dan de geld waarde.
Ik heb een horloge van mijn opa geerfd, een gouden Omega seamaster.
Het is geen horloge wat ik zelf gekocht zou hebben en ik draag het eigenlijk ook niet, toch is het mijn enige horloge waarvan ik zeker weet dat ik het nooit zal verkopen.
De nuance zit volgens mij wel in het āongevraagdā. Als ik op een forum om een schatting van de waarde ga vragen kan dat wel eens tegenvallen. Daarnaast heeft ts al een keer of 30 te horen gekregen dat het niet veel meer waard is dan de goudprijs, en blijft zich daar over verbazen.
Snap ik 100%. Heb hier een quartz citizen van mijn opa liggen die ook nooit meer weg gaat als het aan mij ligt. Je zal mij hier ook niet om de waarde zien vragen
Ik zal voortaan wel niet meer in erfenis topics kijken
Jij vraagt op een badkamerforum naar de waarde van die zeer geliefde badkamer. Wil je dan een schatting van de waarde horen of de opmerking van iemand die zegt dat je de badkamer maar moet slopen en dat je moet gaan sparen voor een nieuwe? Om er terloops nog van beschuldigd te worden dat je geen badkamer liefhebber kan zijn als je zoiets mooi vindt?