Nee nee, geen alter ego van superc. Maak je geen zorgen.
Eens & daarnaast snap ik hem inhoudelijk niet. karel suggereert hem te verpatsen terwijl hij zegt dat hij geen waarde heeft. Als karel volgende keer iets in het blauwe deel aanbiedtā¦
Kostelijk om te lezen hoe sommige āexpertsā zich opwinden over ādommeā en āonzinnigeā of āverbodenā vragen. En hoe ze hun best doen hun superioriteit te verwoorden in hatelijkheden tegen de vijand. Ga alsjeblieft door!
Niet echt een volgzaam volk, hier op HF
Je kunt toch ook niet verwachten dat emotionele waarde op dit forum naar financiƫle wordt vertaald? Als je dat verwacht had, stel je een niet te beantwoorden vraag. De realiteit is wel vaker om te janken
Wat is er zo speciaal aan dat āādoekjeāā dan?
Heeft hij 25 jaar geleden gekregen voor zijn verjaardag
Als er onrealistische ideƫen bestaan over de waarde van een horloge, dan vergeet maar dat we doen alsof het horloge iets waard is.
Sentimentele waarde? Niet te taxeren! Dat is persoonlijk. Wij kennen je tante niet en eerlijk gezegd: het zal best een aardige vrouw zijn geweest, gecondoleerd met het verlies, maar het maakt voor mij t.a v. het horloge niets uit.
Als je hier komt en de erfenis wilt verdelen na een overlijden, dan gaat het om ā¬ā¬ā¬.
Dan heb je er dus precies helemaal niets van begrepen. In dit soort gevallen wordt juist zelden een financiƫle waarde genoemd en wordt (m.i) terecht bijna altijd gezegd dat emotionele waarde niet in geld is uit te drukken.
Nonsens. Als het alleen om emotionele waarde gaat verdeel je onderling, zonder te taxeren. Dat is met het overlijden van een aantal familieleden van mij zeer soepel verlopen.
Zeker. Ik ken iemand die na een overlijden erg gehecht bleek aan een Jacob Maris. Die wilde liever ook niet taxeren.
Edit: of iets allƩƩn emotionele waarde heeft weet je lang niet altijd van tevoren. Daarom lijkt het me bij twijfel daarom wel verstandig, al was het maar om ellende achteraf te voorkomen.
Hoho en dan onze beroepsgroep een beetje boycotten ??
Maar zonder gekheid, ik ken iemand die handelt in Friese staartklokken. Redelijk onverkoopbaar hier maar de topstukken doen het in China uitstekend. Alleen 100 % origineel etc.
Hij koopt ze uit erfenissen want niemand wil tegenwoordig nog zoān immens ding in zijn hal/huiskamer.
Maar dan de waardebepaling ⦠dat is uitermate lastig. Hij spaart ze op tot hij een hele zwik heeft, transporteert ze naar China, reist er achteraan en verkoopt ze ter plekke.
Dan laten mensen zoān ding taxeren en komt er een prijs uit waar hij het absoluut niet voor kan/wil doen en leidt dit soms tot ruzie binnen de familie omdat het gewoon lang duurt voordat je zoān klok überhaupt kunt verkopenā¦
Mijn ervaring met erfenissen is dat āemotioneleā goederen aanleiding zijn tot ruzie en alsnog worden verkocht en dat je over echt emotionele goederen weinig ruzie krijgt. Denk maar aan Koning Salomonā¦
Ik denk dat de conflicten vooral ontstaan omdat taxateurs vaak taxeren obv verzekeringswaarde. Deze ligt vaak hoger dan de marktwaarde, helemaal met een marge van een inkoper eraf gehaald.
Dan is de strijd dat de familieleden die geen emotionele waarde aan het object hechten de prijs prima vinden terwijl andere familieleden het een te laag bod vinden.