Erfenis. Maar wat?

Ik zou ze een service geven & gewoon van genieten.

Dit zijn toch prachtige erfstukken. Nooit verkopen.

2 likes

Gecondoleerd met je vader.

Over de polshorloges is hierboven al het nodige gezegd, heb ik weinig aan toe te voegen.

Het zakhorloge is helaas wel van iets mindere kwaliteit. Kitsch uit de jaren 80 of daaromtrent. Het is gemaakt om er heel oud uit te zien, maar dat is het niet; het is de nieuwste van het hele stel.

1 like

Van de week verder gegaan met zaken afwikkelen. Ik kwam er achter dat de Sumatic en de Jaquet beiden ooit getaxeerd zijn als ā€œGouden horlogeā€.

DGB denkt eerder aan 50 tot 200 euro voor deze beiden. Toch maar laten taxeren, er blijken flink versleten goudkeurmerken in te staan.

Gezien de opmerking van flowert de merkloze ook maar meenemen.

Het zakhorloge, ach die leg ik bij mijn 45 jaar oude zakhorloge. Draagt niemand meer.

1 like

DGB denkt aan pure winst. Ze zijn echt wel meer waard dan wat hun zeggen. Waarschijnlijk kopen ze het op en smelten ze de boel om. Beetje zonde van de horloges.

Hoi Dick, altijd goed idee om een taxateur te vragen hoor! Dat het gouden horloges zijn, maakt nog wel uit inderdaad. Prijs die ik aangaf was per horloge en gebaseerd op wat ik zo gemiddeld online voorbij zie komen. Overigens is het goed om te bedenken dat goudprijs, verkopen aan een handelaar, verkopen online en een verzekeringswaarde uiteraard met elkaar te maken hebben, maar allemaal in een andere waarde kan resulteren.

Succes!

Die 3 horloges zijn inderdaad vol goudā€¦ dat is eigenlijk al af te leiden omdat ze geen stalen achterkant hebben.

Zijn soweiso een paar honderd euro per stuk sowieso. Die chronograaf meer. Zijn wel projectjes. Je zult wel moeten zoeken om er de hoofdprijs voor te pakken.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik draag ne al een week de Sumatic met plezier. De anderen zal ik zker ook dragen, meer karakter dan mijn eigen ā€œof the shellfā€ horloges.

De waarde is meer van belang omdat ik 3 broers heb. Wil een eerlijke verdeling regelen. Vandaar de interesse in de waarde. Gaat me sowieso niet om de hoofdprijs.

Denk dat ik deze week eens een horlogier benader.

Ik zal zijn bevindingen met jullie delen!

2 likes

Begrijp ik hieruit dat, door een erfenis, er zachtjesaan een nieuwe horlogeliefhebber opstaat.
Das dan ook winst.

3 likes

Gecondoleerd met uw verlies. Mooie Horloges. Kan je helaas niet helpen met de waarde, want dit weet ik echt niet.

Hoi Eddie,

Laat ik het zo zeggen, ik heb totaal geen behoefte aan een smartwatch of activitytracker.

Enerzijds hou ik van de eenvoudige vormgeving van de Sumatic en de Droz.
De merkloze is juist charmant vanwege de uitstraling uit het verleden.

Ik zal nooit denk ik zo enthousiast worden als sommigen hier, maar een mooi horloge kan ik zeker waarderen.

2 likes

Ik denk dat die ene broer die geen horloge wil, 150 euro per broer krijgt, lijkt me reĆ«el. In zoā€™n boedel deling.

Afgelopen week de horloges bij een juwelier afgegeven voor een waardebepaling.
Als de prijs redelijk is ga ik afspreken maken met mijn broers, ik wil ze. Van alle drie de polshorloges moet dan wel de band op maat gemaakt.
de Sumatic en de Jaquet Droz hebben een gouden kast, dat is duidelijk, de merkloze niet. Verder afwachten. De Jaquet valt wel uit elkaar, het uurwerk valt zo uit het huis.

Even afwachten.

Zoā€™n fixoflex bandje is nu niet populair meer. Je kan dat vaak redelijk makkelijk zelf resizen. Denk wel dat alle horloges mooier en tijdlozer staan op een leren bandje. Afhankelijk van de kwaliteit die je kiest ben je een paar tientjes tot een paar honderd euro verder.

Voor reparatie kan je beter bij een horlogemaker afspreken. De juwelier stuurt ze vaak door naar een horlogemaker en vraagt een meerprijs. Waarde zal het goud gewicht van de horloges zijn, niet veel extra.

Horlogemakers vind je hier:

Waarde bij verkoop: 270, bij inruil 360. Alleen het goud is interessant.
Tjaā€¦

Nu maar overleggen met broers, ik denk dat ze van ij worden.

1 like

Ik zou ze lekker houden. Ik draag het horloge van mn overleden vader als ik een klote dag heb ofzo.

3 likes

Ik draag ze regelmatig.
Broers hebben zoiets van: och kijk maar wat je doet. Zij zijn meer van de smartwatch.
Binnekort 1 de kast vast laten zetten en van 2 de band wat laten inkorten.

Even een update.

Vandaag (op de markt!) een van de horloges, die van onbekend merk, van een band laten voorzien.
Eerste vraag: it is een echte ouderwetse opwinder he?
Toen: hij heeft geen pushpin maar aangegoten pinnen, zou best goud kunnen zijn.
Inderdaad, maar hij had een leren bandje voor me.

Zijn advies:

  • mogelijk moet je er een nieuw glas op laten zetten
  • een vriend van mij kan dat, kan gelijk het uurwerk bekijken en zien wat de waarde kan zijn.
  • als je het kwijt wilt, kijk uit, stel iemand biedt ā‚¬ 300,-- het zou wel eens (veel) meer waard kunnen zijn.

Dat is wel iets om e overwegen!

2 likes