Erfenis. Maar wat?

Hallo allemaal,

Ik kwam dit forum op het spoor omdat ik info zocht over de horloges die ik aantrof tussen de spullen van mijn overleden vader.
Als ik google kom ik zoveel info tegen dat het me duizelt. Ik heb werkelijk geen idee wat het is.
Ik heb de vraag: Kunnen jullie aangeven of ik iets heb van (enige) waarde of dat het 13 in een dozijn klokjes zijn?
Probleem is dat ik niet zie hoe ik fotos kan uploaden! Hoe doe ik dat?

1 like

Beste, dat kan via de uploadknop

1 like

Gup was me voor.
Gecondoleerd met het overlijden van je vader.

1 like

Vergeef mijn lompheid, gecondoleerd met het verlies van uw vader.

2 likes

Wat ik wel eens uit berichten van hagelnieuwe leden begrepen heb is dat je maar 2 foto’s per bericht kunt uploaden. Als nieuweling
Gewoon meerdere berichtjes van maken dus.

Bedankt voor de condoleances, Tja je wilt hem niet missen, maar bijna 92 was een mooie leeftijd

Sumatic

Jacquet

4 likes

Gecondoleerd met het overlijden van je vader .

1 like

En een onbekend merk

een zakhorloge

1 like

en in gesloten toestand

5 likes

Het lijken mij horloges van voor 1950, wellicht is het mogelijk om ook van de achterkant een foto te maken.

Beste Dick, gecondoleerd… mbt je vraag; de Sumatic en Jaquet Droz zijn prachtige vintage horloges, maar de financiële waarde is niet enorm. Denk aan tussen de 50 en max 200 euro…

De andere twee geen verstand van! Succes!

2 likes

Allereest gecondoleerd met het verlies van Uw vader en hele mooie horloges en vooral die van dat onbekende merk.
Ze zijn allen van emotionele waarde lijkt mij leuk om het uit te zoeken dat op zeker…
Lekker houden en koesteren.
Ik hoop dat je geholpen kunt worden met het hoe en wat…
SUCCES…

Deze is echt nog wel een paar honderd piek waard hoor. Even afhankelijk van het uurwerk en het materiaal van de kast en band, maar dat zou zomaar wel eens goud kunnen zijn. Niet massief, dat is meteen ook het nadeel van dit type, want dat maakt ze erg kwetsbaar.

1 like

Gecondoleerd !

Als de achterkant van de horloges ook goudkleurig is (en niet staal) zijn ze vrijwel zeker goud (en dus niet verguld) en zijn ze de goudwaarde waard wat vrij snel €200 tot €350 per stuk is.

Het zijn niet echt verxamelwaardige merken. Met een beetje geluk geeft iemand de goudwaarde en een paar tientjes meer ervoor.

De Jaquet Droz is kwalitatief een goed horloge hoor! Zit waarschijnlijk een ETA uurwerk in.

De Chronograaf zijn ook altijd wel
Mensen voor.

2 likes

Dit is de achterkant.

5 likes

De Sumatic

De Jaquet Droz

1 like

Alvast bedankt voor de reacties.

Het lastige is dat mijn vader ooit (35+ jaar terug) wel een taxatie heeft laten uitvoeren van sieraden waaronder herenhorloges. Daar kom ik waarden tegen van 1.500 gulden. Maar of dat een van deze is? Geen idee.

Maar het zijn mooie en werkende horloges, automaat en de andere 3 opwinden, lopen allemaal.
Mogelijk dat ik ze zelf ga dregen.

Ik vind ze erg mooi, de chrono (merkloos) maar met name de Jacquet Droz
Aan de andere kant…

Dat is de grootste waarde die je uit deze vintage horloges kunt halen.
Zou ze wel laten nakijken en smeren (service beurtje), bij voorkeur door een horloge expert van dit forum.


Kost je de kop niet en zorgt voor jarenlang draagplezier.

3 likes

Die Jacquet Droz komt wel uit de ‘goedkope’ tijd van dat merk.

In ieder geval gecondoleerd!

Dat ziet er in elk geval uit als goud, mooi horloge. :+1:

De band niet, die is niks waard, maar een horloge als dit staat toch al een stuk mooier op leer. Vind ik.

1 like