Erfenis

Nadat mijn grootvader (van beroep horlogemaker en juwelier) een aantal jaar geleden getroffen werd door een zware beroerte, ben ik in het bezit gekomen van een klein deel van de spullen die hij gebruikte bij het uitoefenen van zijn beroep.
Behalve een Omega Flightmaster en een zeldzame Tissot klok zijn het vooral (duizenden) onderdelen voor mechanische horloges en klokken, voornamelijk uit de jaren 60 en 70. Onderdelen die voor de meeste mensen geen waarde zullen hebben. Maar misschien is er toch iemand die interesse heeft, of iemand kent die interesse heeft om ze over te nemen.
De Omega ga ik zelf dragen, maar zal eerst gerestaureerd moeten worden. De Tissot blijft ook, alleen zal het uurwerk nagekeken moeten worden omdat het te snel loopt.
Hieronder enkele foto´s.

Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten Explore Haico Basten

Das een kolfje naar de hand van een forumlid :slight_smile:
G kom er maar in!

Hendrik

Dat zijn best leuke spullen (die Tissot tafelklok en uiteraard de Flightmaster zijn echt supergaaf).

Wil je niet overwegen om zelf te leren servicen? Ik weet niet in hoeverre je grootvader misschien nog in staat is je hierbij te helpen maar mij lijkt het geweldig om een traditie voort te kunnen zetten.

Gave Tissot klok zeg !! Omega ook erg leuk natuurlijk maar die klok vind ik super !

Wat betreft de onderdelen en gereedschap moet je bij mijn voorganger zijn,ik kan zelf niets repareren helaas.

prachtige tissot klok!

Helaas heb ik zelf geen tijd om horloges te repareren.
Vroeger wel vaak tot midden in de nacht bij mijn opa aan de werktafel gezeten terwijl hij, met vergrootglas op zijn bril, een horloge uit elkaar haalde.
Misschien wel jammer dat ik het vak niet geleerd heb. Mede omdat ik er geen brood in zag met de opkomst van digitale horloges. Kan me nog herinneren dat mijn opa het eerste LCD horloge van Casio binnen kreeg ergens midden jaren 70…

Mooie omega, ga je zeker veel plezier van hebben. Ook een bijzondere klok van Tissot.

De onderdelen zijn gemengde klokken en horlogeonderdelen, en ook wekkerspul. De wekkeronderdelen zijn vrijwel niets waard en klokkenonderdelen zullen hier ook minder gunstig aftrek vinden. De horlogeonderdelen zijn interessant voor iemand die horloge repareert, restaureert. De gaaskorfjes horen bij een Elma reinigingsmachine(Hierin heb ik erg veel interesse, in het deze machine en mijn korfje is oud en versleten en met meerdere korfjes zou ik dolgelukkig zijn, dat zou het werken erg veel makkelijker maken.

Ik heb wel interesse om het geheel of een aantal dingen over te nemen, dus ik heb een PBtje gestuurd.

Ik heb je een pb gestuurd.

Gr. Men

Mooie flightmaster en de Tissot is ook erg apart, prachtig aandenken (tu)
Overigens welkom!

Denk toch dat er wel markt voor is, zal toch wel een uitstervend beroep zijn!! Horlogemaker!!

Mogelijk kun je medeforumleden blij maken met de onderdelen?? Dan komen ze toch nog goed terecht.

Thijs Kremers Schreef:

Denk toch dat er wel markt voor is, zal toch wel
een uitstervend beroep zijn!! Horlogemaker!!

Mogelijk kun je medeforumleden blij maken met de
onderdelen?? Dan komen ze toch nog goed terecht.

Is er ook wel maar ligt er wel aan wat het is,onderdelen kan je genoeg krijgen maar het moeten wel onderdelen zijn die intressant zijn voor horlogemakers en zelfde geld voor gereedschappen.Krijg toch met enige regelmaat wel onderdelen en gereedschap aangeboden maar koop het alleen als er onderdelen van bekende merken bij zijn.

Eens, ik loop werkelijk over van de PUW en Durowe onderdelen…

Het natuurlijk niet zo dat ik ze aan mensen op wil dringen en al zeker niet dat ik er de hoofdprijs voor moet hebben. Zoals ik al zei in mijn eerste bericht, ik ga ervan uit dat ze voor maar heel weinig mensen waarde zullen hebben.
Wat merken betreft : ik weet dat hij vooral Omega, Tissot en Pontiac horloges verkocht.

gschoots Schreef:

Eens, ik loop werkelijk over van de PUW en Durowe
onderdelen…

Yup die zaten er bij mij ook veelvuldig bij,heb alles in lotjes op ebay verkocht,meeste bracht ook niet denderend veel op.

PB onderweg…

Misschien kun je een deal maken met iemand dat je de onderdelen afgeeft in ruil voor het in goede staat terugbrengen van de omega en tissot klok?

2 vliegen in 1 klap