Erfenis

Mooi dat een paar vragen over een toch wel echt leuke nalatenschap ontspoort in een discussie over de handelswaarde van een tweedehands instap Cartier.

Topic starter, ten eerste gecondoleerd met je verlies. Ten tweede, je hebt een aantal mooie horloges geërfd. Afhankelijk van je eigen keuze zou je kunnen overwegen ze in ere ter herstellen ter nagedachtenis. Er zijn hier op het forum een aantal super goede horlogemakers die je hierbij kunnen helpen, dus goed dat je hier terecht bent gekomen.

8 likes

Inkoop geeft de handel hier maar een honderd of 7/8 voor is me n poosje terug nog gezegd.

In mijn ogen is het super mannelijk om zoiets te dragen… Een echte vent die kan dragen wat hij wil toch?

3 likes

Er staat ergens een interview op YouTube van ongeveer 10 jaar oud met de CEO van Cartier.

Hij zei dat het erg belangrijk is om een sterke merkbeleving te behouden of te creëren…

Hij zei als ik nu met een zwarte stift Cartier op een banaan schrijf en deze met bewijs daarvan op Ebay zet er een moment komt dat mensen boven de 1000 dollar tegen elkaar op gaan bieden… :joy:

1 like

Dat ligt eraan of het om z’n boomstronkpolsen past natuurlijk :wink:

Dat lijkt me voor @Lin75 het allerbelangrijkste. Persoonlijk zou ik geen van deze erfstukken ooit verkopen, eerder zou ik ze laten restaureren bij een goede horlogemaker. Breng de horloges niet naar een juwelier! Die maken meestal meer kapot aan horloges dan je lief is. Voor adressen van goede horlogemakers is er de bekende HF kaart:

3 likes

Idd , het is allemaal hype creëren. Ik krijg er ook altijd zo’n Tulpenbollen gevoel bij.

Allemaal gebakken lucht.

1 like

Jammer inderdaad deze ontsporing, de vader van TS is recentelijk overleden.

2 likes

Bedankt voor dit antwoord ik ga eens op mij gemak er naar kijken wie er in de buurt van Rotterdam zit
Ik zal vandaag goede foto’s maken en plaatsen
Ik heb van mijn moeder ook horloges geërfd
Wit gouden
En er zit een heel oud horloge in ik denk dat deze van mijn oma is geweest (geboren in 1925 )
Deze zal ik ook plaatsen

4 likes

Het is geen rouwverwerkingsforum maar een horlogeforum.

99% van de berichten in deze categorie betreft mensen die dingen willen verpatsen die ze uit een erfenis hebben.

En af en toe wil iemand ze opknappen en dragen. Daarover is genoeg info gedeeld.

En volgens mij is er ook door (bijna?) iedereen gecondoleerd.

6 likes

Dat dus….

Maar inderdaad terug in topic maar.

En voor TS : gecondoleerd.

1 like

Familie van deze (niet meer in mijn bezit.) :

Vermoedelijk een zgn plakmerk, dwz juwelier/firma die horloges ergens laat maken onder eigen naam. Deze bevat een ETA 1080 handopwinder. Geen grote waarde, wel mooi en leuk en goede kwaliteit.

1 like

Hier komen de dag licht foto’s

Wit goud is deze

2 likes

3 likes

En deze zat ook in mama haar kistje

1 like

En deze is denk ik stok oud en geen waarde qua geld maar wel dierbaar voor mijn moeder toen
Ik denk van haar moeder geweest

3 likes

Voor mij allemaal dierbaar en bijzonder

Liggen veilig op geborgen bij de bank

2 likes

Dat klopt ik ben netje door iedereen gecondoleerd
Verpatsen doe ik zeker niet
Ik wil alleen informatie aangezien ik totaal geen verstand hebt van deze dingen

De Cartier vond ik vroeger al prachtig dus die draag ik nu soms al

Mijn moeders juwelen heb ik al iets langer in bezit en draag ik soms ook

Het is voor mij een mooie herinnering en dierbare herinneringen

Ik heb zelf nog een kinderpolsje zullen wij maar zeggen dus groot past niet bij mij

4 likes

Helemaal prima!

Gewoon lekker zuinig op zijn en eventueel laten reviseren als je er nog jaren plezier van wilt hebben.

De kaart met op hf bekende horlogemakers is al gedeeld dus daar kan je terecht. Veel beter dan juweliers (die weten vaak niets van horloges).

2 likes