Jammer inderdaad deze ontsporing, de vader van TS is recentelijk overleden.
Bedankt voor dit antwoord ik ga eens op mij gemak er naar kijken wie er in de buurt van Rotterdam zit
Ik zal vandaag goede foto’s maken en plaatsen
Ik heb van mijn moeder ook horloges geërfd
Wit gouden
En er zit een heel oud horloge in ik denk dat deze van mijn oma is geweest (geboren in 1925 )
Deze zal ik ook plaatsen
Het is geen rouwverwerkingsforum maar een horlogeforum.
99% van de berichten in deze categorie betreft mensen die dingen willen verpatsen die ze uit een erfenis hebben.
En af en toe wil iemand ze opknappen en dragen. Daarover is genoeg info gedeeld.
En volgens mij is er ook door (bijna?) iedereen gecondoleerd.
Dat dus….
Maar inderdaad terug in topic maar.
En voor TS : gecondoleerd.
Familie van deze (niet meer in mijn bezit.) :
Vermoedelijk een zgn plakmerk, dwz juwelier/firma die horloges ergens laat maken onder eigen naam. Deze bevat een ETA 1080 handopwinder. Geen grote waarde, wel mooi en leuk en goede kwaliteit.
En deze is denk ik stok oud en geen waarde qua geld maar wel dierbaar voor mijn moeder toen
Ik denk van haar moeder geweest
Voor mij allemaal dierbaar en bijzonder
Liggen veilig op geborgen bij de bank
Dat klopt ik ben netje door iedereen gecondoleerd
Verpatsen doe ik zeker niet
Ik wil alleen informatie aangezien ik totaal geen verstand hebt van deze dingen
De Cartier vond ik vroeger al prachtig dus die draag ik nu soms al
Mijn moeders juwelen heb ik al iets langer in bezit en draag ik soms ook
Het is voor mij een mooie herinnering en dierbare herinneringen
Ik heb zelf nog een kinderpolsje zullen wij maar zeggen dus groot past niet bij mij
Helemaal prima!
Gewoon lekker zuinig op zijn en eventueel laten reviseren als je er nog jaren plezier van wilt hebben.
De kaart met op hf bekende horlogemakers is al gedeeld dus daar kan je terecht. Veel beter dan juweliers (die weten vaak niets van horloges).
Bijzonder ding. Ik kan m persoonlijk niet mooi vinden maar met 18k volgoud is het geen goedkoop horloge geweest.
En Longines is/was een topmerk
Ik vind hem zelf foei lelijk
Je kan er iig mee naar een foute 60s/70s/80s party
Gecondoleerd.
Mooi om iets tastbaars met herinneringen van je ouders te hebben. Koesteren en ook vooral dragen!
Ik schat van 1930 a 1935. Ziet niet zo vaak horloges met emaille inleg. Voor die tijd best een wild ontwerp!
Standaard jaren 60 damesmodel met vaste band. Draagt meestal wel comfortabel.
En is in tegenstelling tot de Longines geen goud.