Toch nog wel 1500 euro waard gok ik? Die Longines inclusief band is dat alleen aan goudwaarde denk ik. Die Suvex heeft voor zover ik weet weinig materiële waarde.
Cartier is nog wel een model wat ook door de dame gedragen kan worden. Zou mooie blijvende herinnering aan de vader kunnen zijn.
De Must is misschien een instapmodel maar gewoon een reguliere Cartier hoor. ( zou niet weten wat er niet regulier aan is…)
Waarde is behoorlijk, ze zijn gewild. ( opgeknapt zijn ze toch richting de €2K waard, afhankelijk van maatvoering SM of LM )
De Longines is als horloge niet veel waard, het is de goudwaarde die de prijs bepaalt.
Ja maar goed met deze redenatie , het is maar wat de gek er voor geeft… Gebruike Rolex Submariner is ook eigenlijk niet meer waard dan 5k euro… maar goed… de markt zegt anders
En een Cartier Must Tank kostte nieuw eind jaren 90/ begin millenium zo’n FL2000,- ( omgerekend €900,- ), en nu betaal je minimaal het dubbele voor een pre-owned.
Ik snap jou zeker wel hoor !
En volgens mij is het duurste onderdeel van een Cartier Must Tank de croco band die er aan zit, ook bijzonder… ( en die moet je nog regelmatig vervangen ook )
Maar goed, wat jij of ik ervan vinden is net erg relevant, de markt / vraag bepaalt de prijs en die is op dit moment nu eenmaal vrij bizar bij Cartier.
Is die Longines überhaupt wel een herenmodel dan? De foto’s zijn een beetje belabberd, ik vind het erg opmerkelijk hoe de textuur van de band lijkt door te lopen op de kast. Alsof er een soort panty overheen zit. Vind het totaal niet “mannelijk” ogen, rekening houdende met het feit dat het waarschijnlijk al tientallen jaren oud is?
Mooi dat een paar vragen over een toch wel echt leuke nalatenschap ontspoort in een discussie over de handelswaarde van een tweedehands instap Cartier.
Topic starter, ten eerste gecondoleerd met je verlies. Ten tweede, je hebt een aantal mooie horloges geërfd. Afhankelijk van je eigen keuze zou je kunnen overwegen ze in ere ter herstellen ter nagedachtenis. Er zijn hier op het forum een aantal super goede horlogemakers die je hierbij kunnen helpen, dus goed dat je hier terecht bent gekomen.
Er staat ergens een interview op YouTube van ongeveer 10 jaar oud met de CEO van Cartier.
Hij zei dat het erg belangrijk is om een sterke merkbeleving te behouden of te creëren…
Hij zei als ik nu met een zwarte stift Cartier op een banaan schrijf en deze met bewijs daarvan op Ebay zet er een moment komt dat mensen boven de 1000 dollar tegen elkaar op gaan bieden…
Dat lijkt me voor @Lin75 het allerbelangrijkste. Persoonlijk zou ik geen van deze erfstukken ooit verkopen, eerder zou ik ze laten restaureren bij een goede horlogemaker. Breng de horloges niet naar een juwelier! Die maken meestal meer kapot aan horloges dan je lief is. Voor adressen van goede horlogemakers is er de bekende HF kaart: