Erfstuk gevonden 2 - De volgende doos

Hola horloge vrienden,

Onlangs poste ik een klein draadje met een vraag over een gevonden horloge met Real Madrid logo dat uit een erfenis kwam van mij opa die er inmiddels al heel wat jaartjes niet meer is.

Zoals toen gezegd zijn we recent tot de ontdekking gekomen dat er zeer waarschijnlijk nog ergens een Christiaan van Klaauw moet “rond zwerven” en aangezien we door de jaren heen al meerdere keren op mooie horloges gestuid zijn (o.a. 2 keer een rolex) , reden om weer eens in de dozen van opa’s oude voetbal verzameling te duiken…

Voor de oplettende lezer, ja, meerdere keren, meerdere dozen, door de jaren heen… Het is echt ongekend hoeveel memorabilia de beste man had verzameld en gekregen in zijn carrière. Echter liet zijn systeem van ordenen het een en ander te wensen over…)

Nu trof ik vanmiddag wel een horloge aan, helaas niet de van der Klaauw, maar evengoed eentje die een plaatsje gaat krijgen in de voetbal vitrine. Daarnaast is de datum van aantreffen een bijzondere in combinatie met het gevonden horloge, namelijk de dag dat de voetbalclub Ajax 125 jaar bestaat. (alsjeblieft, start hieronder geen voetbalclub discussie, dat is voor op een ander forum.)

Het betreft een horloge van hoogstwaarschijnlijk Philip Bellini (gesponsord door hen schijnbaar). Mijn Google-rondje leverde mij echter zeer weinig informatie op over dit merk en horloge. Blijkbaar is er wel een buitenlamp van Phillips met de naam Bellini en wilt Google via reclame heel graag dat ik deze nu ga kopen, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek was…

Ik ga er vanuit dat het horloge na 1991 gemaakt is, gezien het ajax logo op de wijzerplaat in '91 in gebruik is genomen.

Ergens vond ik een plaatje van een advertentie uit een krant waar je destijds een Ajax model van het merk kon laten maken of kopen, en links en rechts staan er enkele modellen op veiling sites, maar ik heb verder niets kunnen vinden over de maker of geschiedenis van het horloge. Ik ga er niet vanuit dat het heel waardevol is gezien het eenvoudige plastic doosje waar het in zit, maar ik ben wel heel benieuwd naar de maker, het merk, het horloge, de connectie met Ajax en eigenlijk alles eromheen. Zou toch leuk zijn om er iets over te kunnen vertellen als iemand het opvalt op het kantoor…

Daarom zou ik wederom een beroep willen doen op alle wijsheid die dit mooie forum rijk is;

Wie-o-wie kan mij meer vertellen over dit merk en wellicht zelfs over dit specifieke horloge?

12 likes

Je maakt mij vooral nieuwsgierig naar wie je Opa was :grinning:

Vast een interessante man.

4 likes

Dat dus. Horloge is waarschijnlijk weinig bijzonders

1 like

Inderdaad een interessante man, ik hang de naam echter liever niet aan de grote klok gezien ik zijn achternaam deel en het internet toch redelijk openbaar is. Sorry!

5 likes

Logisch!
Verstandig ook … :beers:

Verder lijkt me dit gewoon een relatiegeschenk. Als het emotionele waarde heeft vooral niet wegdoen! Ik heb iets soortgelijks gehad van een grote winkelketen, kwam ook uit de oude doos. Helaas verloren gegaan bij een inbraak. Had geen waarde, behalve emotioneel. Is in jouw geval vermoedelijk niet anders.

3 likes

Wat zuur dat het gejat is zeg! Die eikels veroorzaken zo veel ellende voor die paar centen…

1 like

Tja, zo gaat het soms.

Iets gevonden voor je.
Ik denk dat het misschien een exemplaar is dat ook verloot werd tijdens de wedstrijd. Zie je Hublot nu niet zo snel meer doen:-)
(uit Ajax archief AJAX ARCHIEF 1993-) Ga daar maar eens rondneuzen, is vast nog meer te vinden.

Phillip Bellini was sponsor van Ajax:

4 likes

Wat geinig …

Ook dit seizoen is het weer mogelijk zo’n fraai Philip Bellini horloge te winnen. Want ook dit seizoen klinkt hij weer door het stadion: De Philipp Bellini tune…!! Elke wedstrijd worden twee horloges weggegeven. In de rust worden de prijs-winnaars bekend gemaakt. U hoeft niets te doen, alleen uw oren spitsen als de Philipp Bellini tune door het stadion galmt want als het nummer dat omgeroepen wordt correspondeert met het nummer op uw kaart heeft u gewonnen.

(Bron: Programmaboekje 10 sept. 1995)

Goed gevonden @Marbleu . :+1:
Zat ik er niet eens zover vanaf met “een relatiegeschenk”. Ik had overigens nog nooit van het merk gehoord. Onderstaande advertentie komt uit een Ajax Magazine (92/93).

2 likes

Zo, goed gevonden zeg @Marbleu , thanx! Super leuk om even in te neuzen! (pun intended, haha)

En @junior, de advertentie uit het programma boekje geeft ook weer richting in de wie hoe wat vraag!

2 likes

Ik zal mijn zwager eens polsen, die krijgt een enorme stijve van alles wat met het schoonmaakmiddel uit onze hoofdstad te maken heeft (hij draagt zelfs onderbroeken en sokken met clublogo).

1 like

Nu ik dit zo lees (Ajax) zal het mij niet verbazen dat je opa een Christiaan van der Klaauw Pendulum (White Elephant) had, Louis van Gaal heeft/had dit horloge ook, bijgaand wat links met foto’s:

Het is niet een super exclusief/extreem waardevol horloge, maar wel een hele leuke met een bijzondere achtergrond voor de voetbalfans van Ajax. Oftewel een horloge met een verhaal voor de borrel/aan tafel

T.W.E. Beheer (1983) is het beleggingsvehikel van de in 2012 overleden Adri Strating (groot aandeelhouder Ajax). T.W.E. beheer is nu in beheer van de familie Strating. De afkorting T.W.E. staat voor The White Elephant Group wat voortkomt uit de hobby van Adri Strating, het verzamelen van olifantenbeeldjes.

Misschien helpt dit met het zoeken en mocht het een ander exemplaar zijn (als iemand dat nog kan herinneren), dan kan ik altijd Christiaan zelf een bericht sturen of hij je opa kan herinneren en wat hij toen heeft aangekocht. Ik gok alleen na zoveel klanten en zoveel jaar dat hij er weinig meer van weet.

3 likes

Oh, wederom leuke info! Thanx! Een klein beetje info over het horloge van christiaan van der Klaauw dan; ik was bij Tempus waar ik en mijn vader een leuk gesprek hadden met de bekende mannen. Een van hen vertelde ons dat hij ooit voor enkele Ajax prominenten een Christiaan van Klaauw had aangepast door een logotje toe te voegen aan de wijzerplaat. Ergens ver in het geheugen van mijn vader wist hij dat hij dat horloge in zijn handen heeft gehad, maar had destijds geen idee wat hij nou precies in zijn handen had… Die is dus ergens een doos in verdwenen.

Helaas zijn er meerdere dozen “zoek geraakt” dus de hoop is dat we 'm nog ooit ergens tegen komen. Zo niet, dan is het een mooie urban legend Binnen de familie. Uiteindelijk is het sowieso leuk om weer eens door de dozen heen te gaan.

5 likes

Aha, dan moet dit bijna wel het horloge zijn, ik heb nog nooit een ander horloge gezien met referenties naar Ajax of degelijke prominenten. Succes met de volgende dozen!

1 like

Het gaat hier over een man die overleden en een een heleboel heeft achtergelaten….

En wat denk je dat deze uitspraak helpt om meer info over het horloge te krijgen?

Juist…. Helemaal niks! Dus heb je niks, dan hou je mond! Zo respectloos

Fijn dat je even denkt voor de TS :wink:

1 like