Hola horloge vrienden,
Onlangs poste ik een klein draadje met een vraag over een gevonden horloge met Real Madrid logo dat uit een erfenis kwam van mij opa die er inmiddels al heel wat jaartjes niet meer is.
Zoals toen gezegd zijn we recent tot de ontdekking gekomen dat er zeer waarschijnlijk nog ergens een Christiaan van Klaauw moet “rond zwerven” en aangezien we door de jaren heen al meerdere keren op mooie horloges gestuid zijn (o.a. 2 keer een rolex) , reden om weer eens in de dozen van opa’s oude voetbal verzameling te duiken…
Voor de oplettende lezer, ja, meerdere keren, meerdere dozen, door de jaren heen… Het is echt ongekend hoeveel memorabilia de beste man had verzameld en gekregen in zijn carrière. Echter liet zijn systeem van ordenen het een en ander te wensen over…)
Nu trof ik vanmiddag wel een horloge aan, helaas niet de van der Klaauw, maar evengoed eentje die een plaatsje gaat krijgen in de voetbal vitrine. Daarnaast is de datum van aantreffen een bijzondere in combinatie met het gevonden horloge, namelijk de dag dat de voetbalclub Ajax 125 jaar bestaat. (alsjeblieft, start hieronder geen voetbalclub discussie, dat is voor op een ander forum.)
Het betreft een horloge van hoogstwaarschijnlijk Philip Bellini (gesponsord door hen schijnbaar). Mijn Google-rondje leverde mij echter zeer weinig informatie op over dit merk en horloge. Blijkbaar is er wel een buitenlamp van Phillips met de naam Bellini en wilt Google via reclame heel graag dat ik deze nu ga kopen, maar dat is niet echt waar ik naar op zoek was…
Ik ga er vanuit dat het horloge na 1991 gemaakt is, gezien het ajax logo op de wijzerplaat in '91 in gebruik is genomen.
Ergens vond ik een plaatje van een advertentie uit een krant waar je destijds een Ajax model van het merk kon laten maken of kopen, en links en rechts staan er enkele modellen op veiling sites, maar ik heb verder niets kunnen vinden over de maker of geschiedenis van het horloge. Ik ga er niet vanuit dat het heel waardevol is gezien het eenvoudige plastic doosje waar het in zit, maar ik ben wel heel benieuwd naar de maker, het merk, het horloge, de connectie met Ajax en eigenlijk alles eromheen. Zou toch leuk zijn om er iets over te kunnen vertellen als iemand het opvalt op het kantoor…
Daarom zou ik wederom een beroep willen doen op alle wijsheid die dit mooie forum rijk is;
Wie-o-wie kan mij meer vertellen over dit merk en wellicht zelfs over dit specifieke horloge?